سخت افزار

رونمایی اینتل از پردازنده نسل نهمی با فرکانس 5 گیگاهرتز برای لپ تاپ

اینتل سرانجام از پردازنده های نسل نهمی سری Core برای لپ تاپ حرفه ای با سرعت بیشتر و اتصالات بهبودیافته رونمایی کرد. پردازنده‌های نسل نهمی سری H که سری قوی‌تر محسوب می‌شوند حالا ۴۵ وات توان نیاز دارند و در نسخه‌های Core i5، Core i7 و Core i9 برای تولید محتوا و بازی ایده‌آل هستند. این درحالیست که سری کم مصرف این پردازنده‌ها تنها به ۱۵ وات توان نیاز دارد.

گل سرسبد این سری را می توان به مدل Core i9-9980HK اشاره کرد که سرعت نهایی ۵ گیگاهرتزی دارد که پیش از این در لپ‌تاپ‌ها دست‌نیافتنی بود. تراشه 9980K نیز دارای ۸ هسته، ۱۶ رشته پردازشی و همچنین ۱۶ مگابایت حافظه کش خواهد بود. این تراشه همچنین از کارت‌های شبکه جدید Wi-Fi 6 اینتل با سرعت ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته اینتل، پردازنده های جدید در ویرایش ویدئوهای 4K تا ۵۴ درصد و در بازی تا ۵۶ درصد سریع‌تر از یک کامپیوتر با عمر سه ساله هستند. این تراشه از امروز در اختیار شرکت های ایسر، ایسوس، لنوو، ریزر، اچ پی، دل و MSI قرار خواهد گرفت.

اینتل همچنین خانواده تراشه‌های نسل نهم خود برای رایانه‌های دسکتاپی را نیز با ۲۵ مدل جدید از سری‌های سلرون، پتنیوم گلد و Core i3 تا Core i9 گسترش داده است. پردازنده‌های سلرون و پنتیوم گلد حالا برای اولین بار وارد نسل نهم شده و قرار است عملکرد بهتری را به رایانه‌های اقتصادی بیاورند. تمامی این پردازنده‌ها کماکان با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند که در چند نسل اخیر تکرار شده است. انتظار می رود که اینتل نسل بعدی تراشه های خود را مبتنی فناوری های جدید طراحی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا