لپ تاپ

لنوو اولین لپ‌تاپ تاشو با نام تینک پد X1 را به نمایش گذاشت

یکی از فناوری‌هایی که این روزها توجه رسانه‌ها و کاربران را به‌خود معطوف کرده و موج جدیدی از توسعه‌ی دستگاه‌های مختلف را به‌‌راه انداخته، فناوری دستگاه‌های تاشدنی است. ظاهرا موج طراحی و توسعه‌ دستگاه‌های تاشدنی نه‌تنها متوقف نشده؛ بلکه در‌حال‌گسترش است و ظاهرا برنامه‌ای برای متوقف‌کردن این موج نیز در نظر گرفته نشده است. شرکت لنوو از لپ تاپ تینک پد ایکس وان به عنوان اولین لپ تاپ با صفحه نمایش تاشو چهان رونمایی کرد.

لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس وان (ThinkPad X1) از یک صفحه نمایش 13 اینچی OLED 2K با نسبت ابعاد 4:3 برخوردار است که هنگامی که آن را به طور کامل باز می‌کنید با یک تبلت بزرگ ویندوزی یا دستگاهی شبیه به آی‌پد پرو اپل روبرو می‌شوید اما هنگامی که آن را تا می‌کنید یک صفحه نمایش 9.6 اینچی با تقریبا همین اندازه در نیمه پائینی آن به عنوان کیبرد لمسی روبرو می‌شوید.

لنوو فقط نمونه‌ اولیه‌ دستگاه تاشدنی خود را به‌نمایش گذاشته است. نزدیک به سه سال است که لنوو مشغول ساخت پی‌سی تاشدنی است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰، با نام تجاری ThinkPad X1 به بازار معرفی و عرضه شود. PC تاشدنی لنوو لپ‌تاپی تاشدنی محسوب می‌شود و تبلت نیست. به گفته تیم طراح لنوو، این لپ‌تاپ با هدف آسان شدن حمل نقل طراحی شده است و کاربران می‌توانند این محصول را به راحتی در محل کار خود یا در هر مکان دیگری منتقل کنند.

پی‌سی تاشدنی لنوو به‌شکل‌های مختلفی کاربردی است؛ مثلا کاربران می‌توانند این دستگاه را به‌صورت تبلت یا در فرم‌فکتور کتاب استفاده کنند و دستگاه در زاویه‌های مختلفی قابلیت گسترده‌شدن دارد. همچنین، این محصول قابلیت پشتیبانی از صفحه‌کلید بی‌سیم و کیبود لمسی را دارد. کاربران می‌توانند دستگاه را روی لبه‌ آن در فرم‌فکتور لپ‌تاپ سنتی به‌حالت ایستاده به‌کار گیرند.

در واقع این محصول ترکیبی از سادگی حمل گوشی‌های هوشمند و کارایی لپ‌تاپ‌های قدرتمند است و تمام نیاز‌های کاربران را تامین می‌کند. تا این لحظه لنوو در خصوص قیمت، زمان عرضه و مشخصات سخت افزاری این محصول هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما بدون شک قیمت این محصول نجومی خواهد بود، زیرا صفحه نمایش‌های تاشو تکنولوژی نو ظهوری هستند و چند سالی طول می‌کشد تا شرکت‌ها بتوانند به فناوری و روش ارزان‌تری برای تولید انبوه آن‌ها دست پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا