پاناسونیک به تازگی از جدیدترین مدل دوربین دیجتیال خود تحت عنوان لومیکس S1H با توانایی فیلم برداری 6K پرده برداشت. در این دوربین امکان فیلم برداری با کیفیت 5.9K و نسبت تصویر 16:9 با نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد که به کاربر امکان ویرایش و بریدن تصویر در تدوین برای رسیدن به خروجی نهایی 4K را می دهد، و علاوه بر امکان فیلم برداری 6K با نسبت 3:2، S1H از لنزهای سینمایی آنامورفیک هم پشتیبانی می کند.

اگر بخواهیم در مورد دیگر ویژگی‌های این دوربین صحبت کنیم نیز می‌توانیم بگوییم که S1Hتوانایی پشتیبانی از V-Log و V-Gamut و همچنین بیش از 14 حالت مختلف رنج داینامیک تصویر برداری را فراهم کرده که تا پیش از این تنها دوربین‌های بسیار گران قیمت شرکت سونی به آنها مجهز شده بودند. این دوربین همچنین از لنزهای باکیفیتی که به صورت ویژه برای سری S از محصولات سری لومیکس توسعه داده شده استفاده می‌کند و به همین دلیل اگر شما پیش از این لنزی از یکی از دوربین‌های خود از شرکت پاناسونیک با همین سری را خریداری کرده باشید می‌توانید از آن در S1H نیز استفاده کنید.

پاناسونیک اعلام کرده S1H اولین دوربین بدون آینه فول فریم دنیاست که قادر به ضبط ویدئوهای 4K و 10 بیتی DCI با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. البته این ادعا کاملا هم درست نیست زیرا این دوربین ویدئوهای 4K DCI را به فرمت سوپر 35 میلی متری که تقریبا برابر APC-C است تبدیل می کند. اگرچه برای ضبط ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه مانند دوربین S1 از کل سطح سنسور استفاده می شود. یک نکته مهم دیگر این است که S1H هیچ محدودیتی در زمان فیلم‌برداری ندارد و مادامی که باتری و کارت حافظه کاربر اجازه بدهد، این دوربین به فیلم‌برداری ادامه می‌دهد.

البته هنوز برخی قابلیت های پاناسونیک S1H مانند سیستم فوکوس، مجهز بودن یا نبودن به لرزش گیر سنسور یا حتی رزولوشن سنسور اعلام نشده اند. البته گفته شده این دوربین پاییز امسال و با قیمتی حدود 4000 دلار عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *