موبایل و تبلت

هواوی دیگر اجازه نصب اپلیکیشن‌های فیسبوک روی موبایل‌هایش را ندارد

بر اساس گزارش های منتشر شده و ماجراهای اخیر هواوی، فیسبوک هم از این پس اجازه نصب برنامه های خود را در گوشی های Huawei نخواهد داد. در واقع فیسبوک هم به لیست کشورهایی پیوست که این کمپانی چینی را تحریم کرده است. در واقع آمریکا به طور کلی ممنوعیت تجارت با این کمپانی را صادر نموده و تا همین لحظه هم شاهد افت این کمپانی بوده ایم. در ادامه جزییات این خبر را ارائه خواهیم کرد.

البته مالکان موبایل های هواوی همچنان می توانند اپ های واتس اپ، اینستاگرام و خود فیسبوک را بعد از خرید گوشی ها روی آنها دانلود و استفاده کنند و همچنان آپدیت های مربوط به این اپ ها را از طریق پلی استور دریافت نمایند با این حال هواوی دیگر نمی تواند آنها را در زمره اپلیکیشن های پیش فرض نظیر ماشین حساب، آب و هوا و غیره روی گوشی های خود نصب کند.

اما ماجراهای جدیدی برای شرکت هواوی به وجود خواهد آمد. از سوی دیگر گوگل هم ممنوعیت هایی را برای هواوی ارائه کرده و احتمالا در آینده بروزرسانی های امنیتی خود را برای گوشی های هواوی در نظر نخواهد گرفت. البته نکته جالب اینجاست که هواوی نیز خود را برای این شرایط جدید آماده می کند و به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل می گردد. اما به هر جهت این ماجراها ضرر بزرگی برای این کمپانی چینی خواهد بود.

 همانطور که قبلا در خبرها خواندید بعد از اعمال محدودیت از سوی گوگل و ARM، هواوی تصمیم گرفت سیستم عامل اختصاصی خود را بسازد و از تراشه های تولیدی خود در موبایل هایش استفاده نماید حالا اما صرفا باید یک اپ استور اختصاصی راه بیاندازد و مردم را مانند سابق به استفاده از نمونه های مشابه داخلی از اپلیکیشن های فیسبوک تشویق کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا