در سال‌های اخیر فناوری‌های شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند به شکل چشم‌گیری پیشرفت کرده است. در همین راستا، شرکت ویوو از فناوری شارژ فوق سریع با توان 120 وات پرده برداشت. این تکنولوژی باعث شارژ یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در مدت زمان 13 دقیقه می شود.

براساس اطلاعات رسمی منتشر‌شده، با کمک این فناوری که Super FlashCharge 120W نام دارد، می‌توان میزان شارژ یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در مدت ۵ دقیقه از صفر به ۵۰ درصد رساند. برای شارژ باتری از صفر تا ۱۰۰ درصد نیز تنها کافی است ۱۳ دقیقه منتظر باشید. این شرکت خود را برای نمایشگاه MWC در شانگهای آماده می کند. این نمایشگاه از هفته آینده برگزار خواهد شد. انتظار می رود در MWC شانگهای، ویوو فناوری جدید خود را به نمایش بگذارد. علاوه بر این فناوری، شاهد رونمایی از یک گوشی 5G نیز خواهیم بود.

هرچند رسیدن به نرخ ۱۲۰ وات برای شارژ باتری بسیار جالب‌توجه است؛ اما در عمل ممکن است تا عرضه‌ی محصولی نهایی با این فناوری فاصله‌ بیشتری داشته باشیم. نباید فراموش کرد که شارژ فوق‌سریع حرارت زیادی تولید می‌کند و باتوجه‌به محدودیت‌های گرمایی گوشی‌های هوشمند کنونی، آوردن این فناوری به گوشی‌های فعلی کار ساده‌ای نیست. شرکت شیائومی در گذشته نه چندان دور خبر از توسعه استاندارد شارژ سریع 100 واتی داده بود که وارد دنیای گوشی های هوشمند می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *