فناوری

خداحافظی گوگل با تولید تبلت؛ تمرکز روی تولید لپ‌تاپ مبتنی بر کروم او‌اس

گوگل در اقدامی تصمیم گرفت که دیگر اقدام به ساخت تبلت نکرده و به جای آن تمرکز خود را روی تولید لپ تاپ های مبتنی بر کروم او اس خواهد کرد. سال گذشته گوگل در کنار پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال از تبلت پیکسل اسلیت هم رونمایی کرد که البته هیچوقت در جلب نظر کاربران موفق ظاهر نشد. این تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS بود و گوگل امیدوار بود که بتواند در این زمینه به موفقیت قابل توجهی برسد.

بر اساس اعلام گوگل تیم سخت افزاری گوگل هم قصد توسعه هیچ تبلت مبتنی بر اندروید یا کروم او اس را ندارند و این درحالی است که دو تبلت کوچکتر از پیکسل اسلیت در دست توسعه بوده که در هفته جاری پروژه آنها هم متوقف شده است. البته گوگل تا ماه ژوئن سال 2024 همچنان به پشتیبانی از پیکسل اسلیت ادامه خواهد داد.

در حقیقت، گفته می‌شود که تا انتهای سال جاری، گوگل از یک لپ‌تاپ پیکسل‌بوک جدید رونمایی می‌کند که شاید این رونمایی همزمان با مراسم معرفی گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال انجام شود. از آنجایی که خود گوگل‌ به فروش بسیار پایین پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال اعتراف کرده، احتمالا اوضاع فروش برای تبلت پیکسل اسلیت بسیار بدتر بوده است. البته لازم به ذکر است که گوگل اعلام کرده تا ژوئن ۲۰۲۴ از این تبلت پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گفته های «ریک اوسترلو» مدیر بخش کسب و کار سخت افزاری گوگل، تیم کروم و اندروید این شرکت همچنان 100 درصد به همکاری طولانی مدت با شرکا در مورد تبلت های تمامی بخش های بازار (از جمله مصرف کنندگان، سازمانی و آموزشی) متعهد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا