هواوی در کنار معرفی گوشی های سری نوا 5 و تبلت مدیاپد ام 6، از جدیدترین تراشه خود با نام کایرین 810، با فرآیند تولید 7 نانومتری رونمایی کرد. تراشه کایرین 710 که ساخت شرکت های‌سیلیکون است یک تراشه هشت هسته‌ای شامل دو هسته بزرگ 2.27 گیگاهرتزی Cortex-A76 با قدرت عملکرد بالا و شش هسته کوچک 1.88 گیگاهرتزی Cortex-A55 با مصرف انرژی فوق‌العاده کم و واحد پردازش گرافیکی Mali-G52 است.

کایرین ۸۱۰ در قیاس با رقیب اصلی خود یعنی اسنپدراگون ۷۳۰ در وضعیت تک هسته ای تا ۱۱۰ درصد و در حالت چند هسته ای تا ۱۳ درصد بهتر عمل می کند. اما از جنبه پردازش گرافیکی نیز Mali-G52 MP6 رقیب خود Adreno 618 در اسنپدراگون ۷۳۰ را پشت سر می گذارد و نرخ فریمی معادل با ۴۴ درصد بالاتر از آن را به نمایش می گذارد.

تراشه جدید هواوی همچنین با واحد پردازش عصبی (NPU) با معماری جدید موسوم به داوینچی همراه شده است که مصرف انرژی پائین‌تر در هنگام پردازش فرایندها و اجرای فرایندهای فناوری هوش مصنوعی (AI) را به همراه دارد که نهایتا به رقم 32280 در بنچمارک هوش مصنوعی دست پیدا کرده که این امتیاز بالاتر از امتیاز به دست آمده توسط اسنپدراگون 855 و اسنپ دراگون 730 کوالکام است.

هواوی همچنین برای معرفی این تراشه از واحد پردازش سیگنال آن تعریف کرده که در سطح تراشه های پرچمدار است؛ الگوریتم توازن نور سفید در آن بهبود پیدا کرده و قابلیت کاهش نویز در عکس های خام را هم دارد.

این واحد در واقع به دوربین ها کمک خواهد کرد که عکس هایی با جزئیات بیشتر را در محیط های کم نور بگیرند. این شرکت همچنین پشتیبانی از حالت گیمینگ موسوم به گیم پلاس (Game+) را برای بهبود تجربه گیمرها به این چیپست اضافه کرده است.

همانطور که پیش از این مشخص شده است گوشی نوا 5 هواوی اولین گوشی هواوی است که قرار است با تراشه هشت‌هسته‌ای Kirin 810 که به معماری 7 نانومتری مجهز است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *