امنیت

کلودفلر به دنبال امن‌کردن اینترنت با کمک محاسبات کوانتومی است

محاسبات کوانتومی پتانسیل ایجاد تحول را در هوش مصنوعی، خدمات سلامت و پزشکی، مدلسازی مالی، هواشناسی و موارد دیگر دارد. این محاسبات همچنین دنیای رمزنگاری (cryptography) و رمزگذاری (encryption) را تکان داده است. اکنون محاسبات کوانتومی بدون پیشرفت در رمزنگاری پساکوانتوم می‌تواند دسترسی به اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت‌های اعتباری را برای هکرها آسان کند.

کلودفلر به همراه تیم گوگل کروم مشغول آزمایش یک تکنولوژی جدیدند و می خواهند متوجه شوند چه راهکاری دردنیای واقعی کاربرد خواهند داشت. این شرکت همچنین یک بسته نرم افزاری متن باز به نام CIRCL منتشر کرده که به هر فردی اجازه ارزیابی پروسه رمزنگاری پسا کوانتوم را می دهد. در حالی که شرکت کلودفلر هنوز موفق به حل مشکلاتی که رمزنگاری برای رمزگذاری ایجاد می‌کند نشده است، اما در حال تلاش است تا TLS که یک فناوری رمزگذاری است که قبلاً “SSL” نامیده می‌شد را با کوانتوم سازگار کند.

این شرکت می‌گوید که ما در حال تلاش برای اصلاح و پیشبرد استانداردها برای کمک به ایجاد اینترنت بهتر هستیم. رمزنگاری دانشی است که به بررسی و شناختِ اصول و روش‌های انتقال یا ذخیره اطلاعات به صورت امن می‌پردازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا