لپ تاپ

کالبدشکافی مدل 2019 مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل توسط iFixit

کارشناسان iFixit تنها چند روز پس از آغاز فرایند عرضه مک بوک پرو 13 اینچ 2019 توسط شرکت اپل اقدام به بازگشایی و بررسی طراحی سخت افزاری این محصول کرده است.

بررسی‌ها نشان می دهد که باتری مک بوک پرو 2019 بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی شده است و دوام این کامپیوترها برای استفاده بدون نیاز به شارژر بیشتر شده است. خوشبختانه پورت تاندربولت و ماژول هدفون (که شامل میکروفن و کانکتور Touch ID است) قابل تعویض هستند. این خبر خوبی برای تعمیرکاران مک بوک به شمار می رود چون در صورت خرابی این قطعه ها دیگر نیازی به تعویض مادربرد نیست.

کارشناسان در بررسی‌های خود اعلام کرده که اپل برای افزایش حجم باتری مک بوک پرو 13 اینچ 2019 اقدام به کاهش حجم برد اصلی کرده است و به همین دلیل از حافظه اس اس دی لحیم کاری شده روی مادربرد استفاده کرده است که این مسئله باعث کاهش سطح تعمیر پذیری دستگاه می‌شود. ظرفیت باتری مک بوک پرو 13 اینچ 2019 از این پس برابر با 54.5 وات ساعت است و نسبت به نسل‌های قبلی بیشتر شده است. علاوه بر این، افزایش عمر باتری باعث شده تا مک بوک پرو جدید بتواند در شرایط آزمایشگاهی مخصوص شرکت اپل نزدیک به 10 ساعت بدون نیاز به شارژر به کار خود ادامه دهد.

در مک بوک پرو سال 2019 کماکان از همان کیبورد نسل سوم اصلاح شده و پروانه ای قدیمی استفاده شده که مجهز به یک لایه سیلیکونی برای مقابله با نفوذ گرد و غبار و خرابی دکمه‌های کیبورد ناشی از آن است. این سایت اعلام کرده که دلیل تعبیه تراشه T2 در کنار استفاده از طراحی جدید حافظه‌های ذخیره سازی اس اس دی لحیم کاری شده به مادربرد، امکان تعمیر پذیری دستگاه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل تعمیر کاران متفرقه امکان اعمال تغییرات ویژه در سخت افزار آن را ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا