سخت افزار

رونمایی سونی از هاب USB-C با سرعت بالای انتقال و شارژ کردن

سونی به تازگی از یک هاب USB-C جدید مدل MRW-S3 رونمایی کرده که یک هاب زیبا و با قابلیت‌هایی منحصر به فرد نظیر پورت USB-C PD برای شارژ دیوایس‌ها با توان 100 وات و ورودی کارت حافظه SD است.

از جمله پورت‌های موجود در این هاب می‌توان به یک پورت HDMI برای ویدیو با قابلیت پشتیبانی از کیفیت 4K با نرخ فریم 30، یک پورت USB-C PD به منظور شارژ کردن دیوایس‌های مختلف با سرعت 100 وات، یک پورت USB-C و تنها یک پورت USB-A به منظور اتصال دستگاه‌های اکسترنال اشاره کرد.پورت USB-C از USB 3.1 نسل دوم پشتیبانی می‌کنند.

ترمینال MRW-S3 از درگاه USB 3.1 نسل دوم، با تمامی پهنای آن استفاده کرده است. این هاب می تواند به سرعت 1000 مگابایت در ثانیه دست یابد که تقریبا بیشترین سرعت نقل و انتقال درگاه فوق است. در برخی از مادربردها، کنترلر USB-C به پردازنده و یا یک تراشه مجزا نصب است؛ حتی در نوت بوک ها. به همین علت سرعت نهایی می تواند بسیار بالا برود. البته استفاده از پورت USB-C تنها برای این منظور نیست.

ورودی کارت حافظه تعبیه شده در هاب MRW-S3 از کارت‌های اس‌دی و میکرو اس‌دی مدل UHS-II پشتیبانی می‌کند. یک پورت نیز برای اتصال هاب به دستگاه مورد نظر به وسیله یک کابل دوطرفه USB-C تعبیه شده است. به این ترتیب کاربر می‌تواند در صورت آسیب دیدن کابل و یا نیاز داشتن به استفاده از یک کابل طویل‌تر، آن را تعویض کند؛ این قابلیت در برابر هاب‌هایی که از اتصالی یکپارچه و غیر قابل جداسازی استفاده می‌کنند، یک مزیت مهم به شمار می‌رود.

البته در مواردی هم باید به سونی خرده گرفت؛ برای مثال این هاب فقط یک پورت USB-A دارد، که در واقع این پورت اصلی ترین دلیل برای خرید چنین هابی است. اما با این حال اضافه شدن یک پورت USB-C دیگر (در کنار پورت معمول برای شارژ) به ما این امید را میدهد که شاید USB-C به اندازه ی کافی کار راه انداز باشد که دیگر احتیاجی به وجود یک پورت USB-A اضافه نداشته باشیم. همچنین این هاب از داشتن Mini DisplayPort بی بهره است، در حالی که سایر هاب های بالارده از این ویژگی برخوردار هستند.

متاسفانه سونی هیچ جزییاتی در رابطه با قیمت این هاب را منتشر نکرده است، این در حالی است که قیمت یک هاب در خرید و انتخاب آن اهمیت بالایی دارد. به نظر می‌رسد این کمپانی در نظر داشته یک هاب با محوریت USB نوع C و رده بالا را روانه بازار کند، بنابراین انتظار نمی‌رود که این گجت یک محصول اقتصادی و مقرون به صرفه باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا