دوربین های دیجیتال

سونی از دوربین بدون‌آینه فول‌فریم A7R IV رونمایی کرد

سونی به تازگی از دوربین دیجیتال جدید فول فریم تحت عنوان Sony A7R IV با سنسور 61 مگاپیکسلی رونمایی کرد. این دوربین به عنوان جایگزین A7R III وارد بازار می شود. در حالی که با یک دوربین پرچمدار روبه‌رو نیستیم، بالاترین کیفیت را در میان دوربین های دیجیتال سونی در اختیار خریدار قرار می دهد.

دوربین سونی A7R IV به جای سنسور 42.4 مگاپیکسلی مورد استفاده در نسل گذشته خود، به یک سنسور 61 مگاپیکسلی مجهز شده است. بر اساس اعلام سونی، برای اولین بار شاهد یک سنسور تصویر 61 مگاپیکسلی فول فریم 35 میلی متری back-illuminated هستیم. این فناوری باعث کاهش نویز و افزایش حساسیت می شود.

سونی A7R IV تا ۱۵ مرحله دامنه دینامیکی دارد، سنسور آن هم دارای لرزشگیر پنج محوره است و خود دوربین نیز می‌تواند با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه، عکاسی پیاپی همراه با فوکوس خودکار داشته باشد که فوق العاده است. حتی در شرایطی که این دوربین را روی حالت APS-C قرار می‌دهید، می‌توانید عکس‌هایی با رزولوشن ۲۶ مگاپیکسل ثبت کنید که با دوربینی مثل فوجی‌فیلم X-T3 یکسان است.

صحبت از فیلم‌برداری شد و باید بگوییم که A7R IV می‌تواند با رزولوشن ۴K تا سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، در حالت‌های S-Log 2/3 فیلم‌برداری داشته باشد که برای حرفه‌ای‌ها، خبر بسیار خوبی است. این دوربین برای اولین بار در میان محصولات سونی به قابلیت فوکوس خودکار ردیابی چشم برای ویدیوها مجهز شده است. از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به درگاه کارت حافظه دوگانه UHS-II، وای فای با باند دوگانه و USB Type-C 3.2 Gen1 اشاره کرد.

دیگر بهبود‌ها شامل ویوفایندر الکترونیکی جدید با رزولوشن ۵.۷۶ میلیون دات، گریپ بازطراحی شده، بالا رفتن مقاومت بدنه در برابر ذرات خاک و آب، پشتیبانی از دو کارت حافظه UHS-II و Wireless Tethering می‌شود. باتری دوربین سونی A7R IV شارژدهی لازم برای ثبت 670 تصویر را فراهم می کند. این دوربین قیمتی برابر با 3500 دلار داشته و از سپتامبر سال جاری میلادی در ایالات متحده آمریکا عرضه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا