دوربین های دیجیتال

سونی از نسل هفتم دوربین کامپکت RX100 VII رونمایی کرد

سونی به تازگی از نسل هفتم دوربین کامپکت سری RX100 رونمایی کرد. این مدل RX100 VII نام داشته و در این مدل حالت های عکسبرداری سریعتر و عملکرد فوکوس اتوماتیک بهبودیافته است.

دوربین RX100 VII از سنسور تصویر جدید 20.1 اینچی Exmor RS CMOS با قطر یک اینچ و جدیدترین موتور پردازش تصویر BIONZ X استفاده می کند. به لطف بکارگیری قابلیت های دوربین A9 در دوربین RX100 VII، می توان همزمان با استفاده از فوکوس خودکار و AE/AE، تصاویر را با نرخ 20 فریم بر ثانیه ثبت کرد. به گفته سونی، کاربران همزمان با استفاده از این قابلیت می‌توانند از طریق این دوربین تغییرات صورت گرفته در موقعیت خود را هم مشاهده کنند.

این دوربین از قابلیتی جدید با نام Single Burst Shooting بهره می برد که به کاربران امکان ثبت اتفاقاتی که در اطراف آنها با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد و یا اشیایی که خیلی سریع جابه‌جا می‌شوند، را فراهم کرده است. همچنین در این حالت می توان با هر فشرده شدن کلید شاتر، هفت عکس متوالی را با نرخ‌های متفاوتی از 30 فریم بر ثانیه گرفته تا 90 فریم بر ثانیه ذخیره کرد.

همانطور که در بالا گفته شد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید دوربین RX100 VII، ارتقا قابلیت فوکوس خودکار یا AF است. سونی اعلام کرده که برای این دوربین، 357 نقطه شناسایی فازAF و همچنین 425 نقطه شناسایی کنتراست را در نظر گرفته است که بخش اعظمی از میدان دید آن را می‌پوشاند. با توجه به این موضوع، دوربین RX100 VII قادر است در هر ثانیه 60 بار پردازش‌های مربوط به انتخاب یک AF/AE مناسب را صورت دهد و به این ترتیب با یک نرخ فریم عالی به ثبت بهترین تصویر ممکن بپردازد.

این محصول سونی همچنین قابلیت آن را دارد که به صورت Real-Time، نسبت به شناسایی حرکت چشم‌ها و همچنین محل قرارگیری آن‌ها اقدام کند. این قابلیت می‌تواند هم در هنگام ثبت تصاویر و هم در هنگام ثبت ویدیوها توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرد.‌ سونی اعلام کرده است که قابلیت شناسایی چشم و نحوه حرکت آن حتی در مورد حیوانات نیز می‌تواند به کار گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا