براساس گزاراشات، واتس اپ در حال آزمایش قابلیتی است که امکان ورود به اپلیکیشن را با سنسور اثر انگشت برای کاربران فراهم کند. نسخه بتای واتساپ امروز یک به‌روزرسانی جدید را دریافت که به قابلیت قفل کردن اپلیکیشن از طریق اسکنر اثر انگشت مجهز شده است. این ویژگی در اوایل سال جاری میلادی برای نسخه iOS این اپلیکیشن منتشر شده بود. بنابراین سیستم عامل اندروید در دریافت این قابلیت چند ماهی از نسخه iOS عقب افتاده است.

قابلیت جدید واتس‌اپ تحت عنوان Authentication و یا Screen Lock عرضه خواهد شد و می‌توان در بخش تنظیمات و قسمت Account / Privacy آن را فعال کرد. البته لازم به ذکر است که کاربر همچنان می‌تواند پیام‌ها را از طریق اعلانات پاسخ دهد و حتی برای جواب دادن به تماس‌های صوتی و تصویری نیز نیاز به این حسگر نیست. در واقع با فعال کردن این قابلیت تنها هنگام باز کردن برنامه باید از اثر انگشت استفاده کرد.

برای قفل اتوماتیک این برنامه کاربران می توانند از تایمر استفاده کنند. این بخش دارای 3 بخش قفل آنی، قفل پس از 1 دقیقه و قفل پس از 30 دقیقه است. با فعال کردن این قابلیت می توانید مشخص کنید که در زمان قفل بودن برنامه، چه بخش هایی از پیام برای شما نمایش داده شود.

واتساپ از API رسمی اندروید برای شناسایی بیومتریک استفاده می کند. با توجه به این موضوع، اطلاعات کاربران به سرورهای فیس بوک منتقل نمی شود. در حال حاضر مشخص نشده این قابلیت چه زمانی به صورت رسمی به نسخه اصلی واتساپ اضافه می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *