نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت مشکل بروزرسانی جدید ویندوز 10 را تایید کرد

در روزهای اخیر برخی کاربران از مشکلاتی در نصب به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ و حتی دردسرهای پس از نصب آن خبر دادند و حالا مایکروسافت این مشکل را تایید کرده است. در حال حاضر به‌روزرسانی تجمعی Patch Tuesday ماه آگوست با مشکلاتی مواجه شده و برخی کاربران قادر به نصب این به‌روزرسانی نیستند، و این در حالی است که برخی دیگر با مشکلاتی بعد از نصب آن مواجه شده‌اند.

کاربرانی که به‌روزرسانی مه 2019 ویندوز 10 (ورژن 1809) را در اختیار دارند، انتظار میرفته KB4512508 را به عنوان Patch Tuesday این ماه دریافت کنند. با وجود این، تعدادی از کاربران ویندوز 10 گزارش داده‌اند که ارورهایی را مشاهده کرده‌اند که از نصب این به‌روزرسانی ممانعت به عمل می‌آورد، این ارورها 0x800f0982, 0xe0000100 و 0x80073701 هستند.

مایکروسافت با تایید وجود این مشکل در ویندوز سرور و ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳ از تلاش برای حل آن خبر داده است. به گفته این شرکت ریشه این مساله در به‌روزرسانی های ماه می قرار دارد و احتمالا تا ماه آینده از طریق یک برزورسانی مرتفع می شود. علاوه بر این کمپانی ردموندی پذیرفته که احتمال از کار افتادن برنامه هایی مبتنی بر VB6، VBA و جاوا اسکریپت وجود دارد. این مشکل خاص در بیلد 18362.295 ریشه دارد و علاوه بر ویندوز ۱۰ نسخه های ۸.۱ و ۷ را هم تحت تاثیر قرار داده است.

این احتمال وجود دارد که برخی از این ارورها را بتوان با استفاده از System File Checker برای اصلاح فایل‌های سیستمی برطرف کرد. شما برای انجام این کار باید command prompt را به عنوان مدیر سیستم (administrator) اجرا کنید، و در خط فرمان “sfc /scannow” را وارد کنید. ممکن است لازم باشد که چندین مرحله را رد کنید تا ارور 0xE0000100 را برطرف کنید، هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که این شیوه راه‌گشا باشد. همچنین می‌توانید با استفاده از یک فایل ISO نصب ویندوز خود را اصلاح کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا