موبایل و تبلت

همکاری شیائومی، اوپو و ویوو برای توسعه سرویسی مشابه ایردراپ اپل

سه شرکت بزرگ تولید کننده اسمارت فون در چین یعنی شیائومی، اوپو و ویوو در حال کار روی یک پروتکل انتقال فایل بی سیم جدید هستند که می‌تواند عملکرد بین دستگاهی را برای دیوایس‌های این شرکت به ارمغان بیاورد. در پستی که اکانت رسمی شیائومی در WeChat منتشر کرده، آمده که رابط‌های کاربری MIUI شیائومی، ColorOS اوپو و FuntouchOS ویوو از این سیستم پشتیبانی خواهند کرد.

این پروتکل برای اتصال گجت‌ها از بلوتوث استفاده می‌کند و سرعت انتقال اطلاعات هم به ۲۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد که نشان می‌دهد مانند سرویس ایردراپ اپل، این سرویس هم از تکنولوژی وای‌فای بهره می‌برد. در پستی که شیائومی منتشر کرده، از دیگر شرکت‌ها هم دعوت شده به این پروتکل بپیوندند. نسخه بتا این سرویس تا انتهای ماه جاری عرضه می‌شود.

پیش از این، گوگل هم تلاش کرده بود تا سرویسی مشابه ایردراپ اپل راه‌اندازی کند. مثلا اندروید از نسخه 4.0 و در سال 2011 به Android Beam مجهز شد که برای اتصال دستگاه‌ها نیازمند به NFC بود و حالا قرار است در اندروید Q حذف شود. سرویس جدیدتر Files by Google یا همان Files Go سابق هم انتقال فایل را با استفاده از بلوتوث برای کاربران فراهم می‌کند و در عین حال اندروید Q هم قرار است یک قابلیت جدید با نام Fast Share به همراه بیاورد.

گفته می‌شود Fast Share یکی از مشخصه‌های سرویس‌های گوگل پلی است و احتمالا به همین خاطر شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو برای ارائه‌ی چنین سرویسی به همکاری با یکدیگر روی آورده‌اند. گوشی‌های این سه شرکت، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، ۴۹ درصد از بازار چین را تشکیل می‌دهند که این یعنی بخش زیادی از گوشی‌های فاقد سرویس‌های گوگل متعلق به این شرکت‌ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا