امنیت

گوگل برای کشف آسیب‌پذیری های گوگل پلی جایزه 20 هزار دلاری می دهد

در ماه های اخیر نمونه های متعددی از اپ های مخرب و آلوده به بدافزار در پلی استور گوگل کشف شد و همین مساله گوگل را بر آن داشته تا برای تامین امنیت اپلیکیشن هایی که از طریق پلتفرم خود در اختیار کاربران اندروید می گذارد، بیشتر از گذشته به کمک های عمومی روی بیاورد. درهمین راستا گوگل از مردم خواسته در تامین امنیت اپلیکیشن ها کمک کنند و گستره برنامه «Google Play Security Reward» را بیشتر کرده است.

این برنامه قبلا فقط شامل ۸ اپلیکیشن برتر  پلی استور بود. اما اکنون هر اپلیکیشنی از پلی استور که بیش از ۱۰۰ میلیون بار روی دستگاه ها نصب شده جزو این برنامه است و توسعه دهندگان نرم افزار با کشف شکافی در یک اپلیکیشن، جایزه ای ۲۰ هزار دلاری دریافت می کنند. هم فرصتی برای گوگل است تا امنیت بیشتری را در گوگل پلی در اختیار کاربرانش قرار دهد. از سوی دیگر هم سازمان ها به عیب یابی برنامه های خود خواهند پرداخت و می توانند اشکالات اپلیکیشن های در این میان شناسایی و برطرف نمایند.

یکی از سخنگویان گوگل در این باره گفت:

به این ترتیب درها برای محققان امنیتی باز می شود تا به صدها سازمان مختلف برای پیدا کردن و رفع آسیب پذیری در محصولات نرم افزاری شان کمک کنند. اگر توسعه دهنده یک اپ هم برنامه باگ باونتی خود را داشته باشد افراد می توانند حفره های امنیتی را هم از طریق توسعه دهنده و هم گوگل گزارش دهند.

شایان ذکر است که گوگل برنامه دیگری هم در این زمینه دارد که این برنامه در راستای کشف برنامه هایی خواهد بود که از اطلاعات کاربران سو استفاده می کنند. البته این پروژه در زمینه افزونه های کروم نیز اجرا خواهد شد و در واقع گوگل از مردم و در واقع افراد حرفه ای دعوت به همکاری کرده و ظاهرا در زمینه امنیت بسیار جدی تر از قبل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا