گجت و پوشیدنی

گارمین نسل جدید ساعت های هوشمند سری Venu را رونمایی کرد

تنها چند روز از رونمایی ساعت فنیکس 6 توسط گارمین نمی‌گذرد که این شرکت امروز و در خلال کنفرانس ایفا 2019 از نسل جدید محصولات پوشیدنی خود پرده برداشت. گارمین به‌تازگی عضوی جدید به نام Venu را به خانواده ساعت‌های مجهز به جی‌پی‌اس خود اضافه کرد که از نمایشگر OLED بهره می‌برد و می‌تواند برای اپل و ساعت اپل‌واچ دردسرساز شوند. جدا از این ساعت، گارمین نسل جدید ساعت‌های Vivoactive و ساعت‌های مکانیکی هایبریدی Vivomove را هم معرفی کرده است.

اما در ابتدا، سراغ جذاب‌ترین مدل یعنی Venu برویم. گارمین Venu اولین ساعت این شرکت به حساب می‌آید که نمایشگر رنگارنگ و روشن OLED دارد. این نمایشگر با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل و شکل دایره‌ای خود، حالتی برای نمایش مداوم ساعت هم دارد. کاربران می‌توانند این ساعت را در حالت Always-on تنظیم کند تا همواره اطلاعات مورد نیاز را بر روی نمایشگر آن مشاهده کنند.

گارمین اعلام کرد که با این ساعت می‌توان کارهایی از قبیل پرداخت برخی خریدها، یادآوردن قرار ملاقات‌ها، ردیابی وضعیت خواب در طول شب و غیره را انجام داد. در این ساعت از نمایشگری با ابعاد 1.2 اینچ لمسی استفاده شده که در دل این نمایشگر، انواع واچ‌فیس‌ها زیبا نهفته است که می‌تواند کار با Venu را برای کاربران لذت‌بخش کند.

همچنین جدا از این موارد، گارمین ویژگی برای دنبال کردن کیفیت خواب کاربر را هم در این ساعت قرار داده است. در مجموع می‌توانیم Venu را همان ساعت Vivoactive بدانیم که حالا طراحی و نمایشگر بسیار بهتری دارد تا بتواند با محصولاتی مثل اپل واچ رقابت کند. از دیگر قابلیت‌های مربوط به سلامتی تعبیه‌شده در این ساعت می‌توان به ارائه فایل‌های انیمیشنی آموزش روش صحیح حرکات ورزشی، ردیاب هیدراتاسیون، ردیابی وضعیت دم و بازدم، ردیابی میزان استرس و ردیابی میزان اکسیژن در خون برای مشخص کردن کیفیت خواب افراد اشاره کرد.

ساعت هوشمند Venu با گوشی‌های مجهز به پلتفرم‌های اندروید و iOS سازگار است و می‌توان از طریق اپلیکیشن Garmin Pay، برخی پرداخت‌ها را نیز انجام داد. این ساعت با قیمت 399 دلار در بازار به فروش خواهد رفت. محصول دیگری که امروز شرکت گارمین از آن رونمایی کرد، Vivoactive 4 نام دارد که قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای 8 روز را در حالت اسمارت‌واچ و تا 6 ساعت نیز در حالت ترکیبی GPS و موزیک تامین کند.

مدل Vivoactive 4S هم در حالت اسمات‌واچ تا هفت روز شارژ دهی دارد ولی با استفاده از GPS و پخش موسیقی، این میزان به پنج ساعت استفاده مداوم می‌رسد. هر دو ساعت از نمایشگرهای Transflective بهره می‌برند که در Vivoactive 3 شاهد آن بودیم و در نور خورشید، خوانایی بسیار بالایی دارند. جدا از این موارد، این ساعت‌های تمام ویژگی‌هایی که سری Venu دارند را دارا خواهند بود و با قیمت پایه ۳۴۹.۹۹ دلار، از همین ماه عرضه خواهند شد.

خانواده ساعت‌های Vivomove گارمین نیز چند بروزرسانی جدید را به خود دید و شاهد اضافه شدن اعضای جدید با پسوندهای Luxe، Style، 3 و 3s بودند. همگی این مدل‌های به قابلیت‌های GPS، گارمین پِی، ردیابی میزان اکسیژن کاربر در خواب و دیگر ویژگی‌های بکار رفته در ساعت‌های Vivoactive و Venu مجهز است.  Luxe درواقع مدل لوکس از این ساعت به حساب می‌آید که بدنه استیل خواهد داشت و اندازه ۴۲ میلی‌متری هم دارد. روی این ساعت‌ها نیز شیشه‌های سفایر و ضد خش استفاده می‌شود و کاربران می‌توانند این سری را با بندهای چرمی و یا میلانیز فلزی، خریداری کنند.

سری Style نیز اندازه ۴۲ میلی‌متری خواهد داشت و با بند‌های نایلونی و یا سیلیکونی عرضه خواهد شد. در نهایت مدل Vivomove 3S اندازه ۳۹ میلی‌متری و مدل Vivomove 3 اندازه ۴۴ میلی‌متری خواهند داشت و با بندهای سیلیکونی عرضه می‌شوند. عمر باتری در این ساعت‌ها نیز ۵ روز عنوان شده و قیمت آن‌ها از ۲۴۹.۹۹ دلار آغاز می‌شود و گران‌ترین مدل، ۵۴۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا