موبایل و تبلت

آلکاتل گوشی‌های 1V و 3X و تبلت Smart Tab 7 را معرفی کرد

شرکت آلکاتل چندی پیش در مراسم IFA برلین از محصولات جدید خود به نام آلکاتل 1V ، آلکاتل 3X و آلکاتل اسمارت تب 7 رونمایی کرد. تمامی این دستگاه‌ها پایین‌رده و با قیمت‌های اقتصادی خود مناسب کاربرانی هستند که به‌دنبال تلفن‌همراه یا تبلتی ارزان‌قیمت برای انجام کارهای روزمره هستند.

آلکاتل 1V

گوشی آلکاتل 1V ارزان ترین محصول موجود در این مجموعه بوده که از نمایشگر ال سی دی 5.5 اینچی با رزولوشن 480 × 960 و نسبت تصویر 18:9 بهره می برد. در بالای دستگاه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیاگرام F/2.2 به چشم می خورد و پنل پشتی نیز جایگاه فلش LED، حسگر اثر انگشت و دوربین 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.4 است. اگر از سمت راست به گوشی نگاه کنیم، 3 کلید پشت سر هم را می بینیم که به ترتیب مربوط به کلید پاور، تنظیم صدا و کلید ویژه دستیار صوتی گوگل هستند. جالب آنکه بدنه این محصول عمدتا از جنس پلاستیک است.

آلکاتل 1V دارای 1 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه اصلی بوده و از کارت میکرو SD نیز پشتیبانی می کند. چیپست هشت هسته ای Unisoc SC9863A وظیفه پردازش این دستگاه را بر دوش می کشد و عملیات شارژینگ باتری 2460 میلی آمپر ساعتی آن نیز از طریق microUSB انجام می شود. کاربران آلکاتل 1V به سبب بهره مندی این محصول از نسخه Go سیستم عامل اندروید پای، از مزایای استفاده از اپلیکیشن های Go نیز برخوردار خواهند بود.

آلکاتل 1V در چهار رنگ مشکی، آبی، طلایی، صورتی و باقیمت 79 یورو (86 دلار) در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. قرار است که این محصول در اروپا، کشورهای لاتین آمریکا، خاورمیانه و سایر نقاط آسیا نیز عرضه شود اما متاسفانه تاریخ دقیق آن هنوز معلوم نیست.

الکاتل 3X

گوشی هوشمند الکاتل 3X صفحه‌‌نمایشی ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۰:۹ و رزولوشن +HD دارد. ناچ قطره‌ای در بالای صفحه‌‌نمایش جایگاهی برای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گوشی 3X است که از لنز F/2.0 بهره می‌برد. با برگرداندن گوشی متوجه جنس شیشه‌ای پشت دستگاه خواهید شد. 3X در پنل پشتی خود به دوربین سه‌گانه مجهز است که از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با حسگر F/1.8 و دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با دهانه‌ دیافراگم F/2.2 و لنز فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی را با دیافراگم F/2.4 تشکیل شده است.

نیروی پردازشی 3X را تراشه‌ی هلیو P23 شرکت مدیاتک تأمین می‌کند. این دستگاه چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که ازطریق حافظه‌ی microSD می‌توان آن را ارتقا داد. گوشی جدید الکاتل با باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی‌اش، شارژدهی مناسبی برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

همچنین، با اجرای سیستم‌عامل اندروید ۹، درست همانند 1V از کلید مخصوص گوگل‌ اسیستنت در کناره‌ی خود بهره می‌برد. 3X الکاتل در رنگ‌های سیاه جواهری (Jewelry Black) و سبز جواهری (Jewelry Green) و رُز جواهری (Jewelry Rose) و با قیمت پایه‌ی ۱۶۳ دلار دردسترس خواهد‌ بود. ناگفته نماند بازار مقصد این دستگاه، اروپا و آمریکای‌لاتین است.

تبلت آلکاتل اسمارت تب 7

اگر هنوز به تبلت ها علاقه‌‌مند هستند، بد نیست با آلکاتل اسمارت تب 7 آشنا شوید؛ یک تبلت اقتصادی که 268 گرم وزن دارد. نمایشگر 7 اینچی دستگاه، دارای وضوح 1024 در 600 پیکسل و نسبت تصویر 16 به 9 است. یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی در جلو و یک دوربین VGA در پشت این تبلت وجود دارد. پایه‌ای هم در پنل عقب تعبیه شده است.

تراشه چهار هسته‌ای مدیاتک MT8167B که با 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود، قدرت پردازش دستگاه را تامین می‌کند. ناگفته نماند که در آلکاتل اسمارت تب ۷ هم امکان استفاده از کارت microSD برای ذخیره‌سازی اطلاعات وجود دارد.

ظرفیت باتری این تبلت، 2580 میلی‌آمپر ساعت و سیستم عاملش، اندروید 9 پای است که رابط کاربری آلکاتل روی آن سوار خواهد بود. آلکاتل اسمارت تب 7 با قیمت 86 دلار در ادامه‌ی سال عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا