نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم 77 با امکان ارسال تب برای سایر سیستم‌ها منتشر شد

گوگل نسخه‌ جدید مرورگر محبوب خود را برای سیستم‌های عامل‌ ویندوز، مک اواس، لینوکس، کروم اواس، اندروید و iOS عرضه کرد که قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌‌کند.

این شرکت در نسخه 77 مرورگر کروم قابلیتی قرار داده که امکان ارسال صفحات وب را از یک دستگاه به دستگاه دیگر را فراهم کرده و در نتیجه به راحتی می‌توانید به تبادل اطلاعات در مرورگر خود بپردازید. با توجه به این قابلیت شما می‌توانید یک صفحه وب را از دسکتاپ به موبایل انتقال دهید و این پروسه به راحتی صورت خواهد گرفت. تنها کافی است تا صفحه وب مورد نظرتان را باز کنید، سپس بر روی سه نقطه یعنی منو کلیک نمایید و در نهایت گزینه Share را انتخاب کنید و بر روی Send to Your device کلیک کنید.

به دنبال این کار دستگاه گیرنده اعلانی را نشان خواهد داد که حاوی نام دستگاه اشتراک گذارنده و نام صفحه و URL آن خواهد بود. اضافه شدن این قابلیت به گوگل کروم گرچه خبر خوبی برای کاربران آن است اما فایرفاکس پیشتر قابلیتی مشابه به آن را ارائه کرد که امکان ارسال تب ها را میسر میکند. این تنها قابلیت جدید اضافه شده به کروم ۷۷ ویژه اندروید نیست و بعد از دریافت این آپدیت صفحه دانلودهای جدیدی که نسبت به قبل ساده سازی شده برایتان گشوده خواهد شد. گوگل همچنین منوی کرکره ای بالا سمت چپ را هم که برای انتخاب انواع مختلف فایل ها شامل عکس، ویدیو، داکیومنت و صفحات مختلف به کار می رفت حذف کرده است.

در مقابل این منو جای خود را به یک ردیف دکمه در بالای صفحه داده است که انتخاب انواع مختلف فایل ها را ممکن خواهد نمود. این تغییر شاید در نگاه نخست کوچک به نظر برسد اما چندین کلیک در انجام این کار صرفه جویی خواهد کرد و همزمان فیلترها را هم به شکل واضح تری پیش رویتان قرار می دهد. اما مهمترین مشکل فعلی کروم مصرف بیش از حد منابع است که بسیاری از کاربران را به ستوه آورده است. در نتیجه شاید بهتر باشد که گوگل تمرکز خود را بر این بخش بگذارد و قابلیت‌هایی برای کاهش مصرف را در اختیار کاربران قرار دهد زیرا این موضوع بسیاری از کاربران را از این مرورگر فراری کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا