دوربین های دیجیتال

فوجی‌فیلم از دوربین کامپکت بدون‌آینه X-A7 رونمایی کرد

فوجی فیلم به تازگی از دوربین کامپکت بدون آینه جدید مدل X-A7 با قیمت 700 دلار رونمایی کرد. این محصول با آخرین سنسور CMOS با فرکانس 24.2 مگاپیکسلی Fujifilm ارائه شده است و دارای 8.5 برابر تعداد پیکسل‌های تشخیص فاز نسبت به مدل قبلی X-A5 برای مبتدیان است. این امر به سرعت فوکوس اتوماتیک بسیار سریع و تشخیص سریع چهره کمک می‌کند، اگرچه سرعت عکسبرداری متوالی این مدل در 6 فریم در ثانیه باقی مانده است.

در حوزه فیلم برداری هم باید بگوییم که X-A7 توانایی تصویربرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد که نسبت به نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه مدل قبلی بهبودی قابل توجه محسوب می شود. فیلم برداری 1080p این دوربین هم با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می شود. محدوده ایزو این دوربین هم از ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ در نظر گرفته شده هرچند که تا ۲۵۶۰۰ نیز قابلیت افزایش دارد.

این دوربین با داشتن بدنه کوچک و جذاب، فقط 455 گرم وزن دارد که به لنز آن متصل شده است. X-A7 به راحتی قابل حمل و نقل است. در حالی که X-A5 دارای صفحه نمایش پاپ آپ برای عکس‌های سلفی است، X-A7 دارای صفحه نمایش لمسی کاملاً متحرک بوده و برای استفاده از ویدیو بلاگ و عکس‌های سلفی خواهد بود.در این نمایشگر به دلیل فضای کمی که وجود دارد تمامی قابلیت‌های نمایشگر لمسی بوده و  با لمس، ضربه زدن یا کشیدن انگشت، می‌توانید روشنایی صفحه، شبیه سازی فیلم و سایر جلوه‌ها را تغییر دهید.

از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده برای این دوربین بدون آینه کامپکت میتوان به تکنولوژی تشخیص صحنه موسوم به Bright Mode اشاره کرد که HDR و دیگر ترفندها را برای ایجاد عکس هایی روشن و زنده به کار می برد. این در واقع همان مد عکاسی خودکاری است که پیشتر در تلفن های هوشمند دیده بودیم و به تشخیص فوجی فیلم برای تازه واردهای حوزه عکاسی ضروری است. فوجی فیلم X-A7 همراه با کیت لنز XC 15-45mm f/3.5-5.6 OIZ PZ با قیمت ۷۰۰ از مهرماه وارد بازار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا