موبایل و تبلت

سامسونگ از سنسور دوربین موبایل ایزوسل Slim GH1 رونمایی کرد

سامسونگ از سنسور تصویربرداری جدیدی رونمایی کرده که با پیکسل های ۰.۷ میکرونی در بین دوربین های موبایل از کوچکترین ابعاد پیکسل برخوردار است. بعد از معرفی سنسورهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری که در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت‌های مختلف مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند، این شرکت حالا یک سنسور مبتنی بر پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری را ساخته است.

مدل ISOCELL Slim GH1 یک سنسور ۴۳.۷ مگاپیکسلی با رزولوشن ۷۹۶۸ در ۵۴۸۰ به صورت ویژه برای ارائه بهترین رزولوشن در کوچکترین ابعاد فیزیکی طراحی شده است. خود کمپانی ایزوسل Slim GH1 را راه‌حلی بهینه برای دستگاه های باریک و با نمایشگر کامل معرفی کرده که ظاهرا منظور از آن دوربین سلفی است. در حال حاضر موبایل های بسیاری در دوربین سلفی از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی و ۰.۸ میکرونی سامسونگ بهره می برند.

حتی اگر در مورد سنسورها اطلاعات اندکی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که کوچک بودن سنسورها به‌عنوان یک ویژگی منفی در نظر گرفته می‌شود زیرا در این صورت نور کمتری روانه‌ی این بخش‌ها خواهد شد و احتمالا نویز بیشتری در عکس‌ها ایجاد می‌شود. اما سنسورهای جدید که از رزولوشن بالا بهره می‌برند، به لطف فناوری ترکیب پیکسل‌ها تا حد زیادی بر این مشکل غلبه می‌کنند. به‌عنوان مثال همین سنسوری که به تازگی معرفی شده، با ترکیب هر ۴ پیکسل، یک پیکسل بزرگ‌تر به اندازه ۱.۴ میکرومتر تشکیل می‌دهد و در نهایت عکس‌های ۱۰.۹ مگاپیکسلی باکیفیت‌تری ثبت می‌شود.

به گفته سامسونگ سنسور ایزوسل Slim GH1 تا اوایل زمستان به صورت انبوه تولید شده و احتمالا از سال آینده میلادی گوشی های مجهز به آن به بازار راه پیدا خواهند کرد.البته نباید فراموش کنیم که در عمل رزولوشن و اندازه پیکسل تنها فاکتورها در کیفیت نهایی تصویر نیستند و نکته مهم تر الگوریتم های هوشمند و نرم افزاری است که مدیریت دوربین را بر عهده دارند. برای مثال می توان به پرچمدارهای اپل اشاره کرد که با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی بسیاری از گوشی های مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را کنار می زنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا