موبایل و تبلت

بهترین عملکرد دوربین میت 30 پرو در نتایج DxOMark

چندی پیش بود که هواوی از پرچمدار جدیدش یعنی سری میت 30 رونمایی کرد. حال با گذشت چند روز از معرفی کارشناسان DxOMark به بررسی عملکرد دوربین میت 30 پرو پرداختند. براساس امتیاز منتشر شده، میت 30 پرو در جایگاه اول بهترین دوربین گوشی هوشمند سایت DxO قرار گیرد و گلکسی نوت 10 پلاس را با 4 امتیاز در کل شکست دهد.

همانطور که می دانید این دستگاه به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است. سنسور اصلی این دوربین 40 مگاپیکسلی بوده که توسط سنسورهای 40، 8 و ToF همراهی می شود. سنسور 8 مگاپیسلی به صورت تله فوتو در نظر گرفته است. در کنار این دوربین، فلاش زنون به چشم می خورد. هواوی دو حسگر تصویر فوق العاده بزرگ برای فیلم برداری و عکاسی در نظر گرفته و پردازش تصویر این دستگاه هم ارتقا پیدا کرده است. به این ترتیب میت ۳۰ پرو توانست امتیاز ۱۲۱ را در مقیاس جدید امتیاز دهی DxO کسب کند که ۴ امتیاز بهتر صدر جدول قبلی است.

عملکرد هواوی میت ۳۰ پرو در بخش فیلم برداری خیلی متفاوت با یکدیگر است. این مربوط به الگوریتم جدید بررسی DxO است اما شاید جالب باشد که بدانید امتیاز فیلم برداری گلکسی نوت ۱۰ پلاس بیشتر از هواوی میت ۳۰ پرو است. این برای دستگاهی که یک حسگر تصویر مخصوص فیلم برداری دارد و تمرکز ویژه ای روی آن دارد، عجیب است.

دوربین سلفی در مجموع 93 امتیاز کسب کرده است و آن را در 5 نفر برتر قرار داده و از گوشی هایی نظیر پی 30 پرو و پیکسل 3. جلوتر است. پردازش تصویر تا حدی بهبودیافته و سنسور ToF نیز عملکرد بوکه دوربین سلفی را بهتر کرده ولی عدم فوکوس خودکار عملکرد دوربین را کاهش داده است. همچنین کارایی فیلم برداری دوربین سلفی نیز خوب نبوده و نتوانست خود را به جایگاه نخست برساند. با این حال دوربین سلفی آن قادر به فیلم برداری 1080p بوده و از سیستم تثبیت کننده ضعیفی استفاده می کند. به هر حال برای مشاهده جزئیات بررسی های انجام شده توسط DxOMark کافیست به لینک منبع مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا