نرم افزار و اینترنت

فیسبوک حذف لایک را به طور آزمایشی در استرالیا شروع کرد

شرکت فیسبوک به‌تازگی آزمایش مخفی کردن تعداد لایک‌ها و بازخوردهای دریافتی در پست‌های به‌اشتراک‌گذاری شده را برای کاربران استرالیا آغاز کرده است. بدین ترتیب دوستان کاربری که در استرالیا است می توانند پست های او را لایک کرده و برای آنها ری اکشن بگذارند ولی دیگر نمی توانند بفهمند چند نفر پست های او را لایک کرده اند. همچنین امکان باخبر شدن از تعداد لایک های پست های دوستان وجود نداشته و این اطلاعات فقط برای صاحب پست قابل مشاهده است.

این اتفاق تاکنون تنها در استرالیا رخ داده است . فیسبوک اعلام کرده است که برای گسترش این آزمایش به سایر کشورها هنوز تصمیمی نگرفته است. در واقع فیسبوک می‌خواهد قبل از اجرای گسترده این قابلیت، بازخورد کاربران را بسنجد. چند وقت پیش فیس بوک اقدام مشابه‌ای را برای مخفی کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام انجام داد. این آزمایش در ابتدا محدود به کاربران کانادایی بود اما پس از آن به دیگر کشورها نظیر استرالیا، برزیل، ایرلند، ایتالیا، ژاپن و نیوزلند نیز گسترش بافت.

سران فیسبوک به دنبال داده های جدید از حذف آزمایشی لایک در این پلتفرم هستند و می خواهند آنها را با بازخوردهای حذف لایک از اینستاگرام مقایسه کرده و به نتایج جدیدی برسند. آنها قصد دارند کاربران این دو پلتفرم به جای تمرکز روی تعداد لایک ها، روی کیفیت عکس ها و تصاویر خود تمرکز کرده و محیطی سالم تر را شکل دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا