نرم افزار و اینترنت

اوبر مشغول آزمایش ضبط صدا از طریق نرم افزار در شرایط اضطراری است

شرکت اوبر به رهبری دارا خسروشاهی پس از مواجه شدن با موجی از اخبار بد در مورد حوادثی که برخی از رانندگان این سرویس تاکسی آنلاین برای کاربران به وجود آورده بودند، ویژگی جدیدی را در برنامه خود تعبیه کرده که کاربر به راحتی می‌تواند در صورت احساس خطر صدای محیط را ضبط کند تا اقدامات لازم از طرف اوبر به سرعت انجام گیرد.

به تازگی گزارش شد که این شرکت به کارکنان خود گفته است که گزارش‌های مربوط به حمله و تجاوز را به پلیس فاش نکنند و همین خبر موجی از انتقادات را به سمت اوبر روانه کرد. اکنون این شرکت تلاش می‌کند تا با فراهم کردن ویژگی آزمایشی امکان ضبط صدا توسط مسافر از تلفن هوشمند خود در صورت احساس خطر و ناامنی در طول سفر، آن را مستقیما به اوبر بفرستد.

قابلیت ضبط صدا توسط محققی به نام «جِین ماچان وانگ» کشف شده است. وانگ که در زمینه یافتن قابلیت های جدید نرم افزار ها سابقه دارد در تلاش بود با استفاده از مهندسی معکوس امکانات جدید نرم افزار اوبر را کشف کند و در نهایت قابلیت ضبط صدا را یافته. با این حال شخصاً این قابلیت را آزمایش نکرده؛ چرا که در زمان کشف مسافر اوبر بوده است.

اوبر قبلا هم تلاش‌هایی را برای انجام اقدامات ایمنی مانند ویژگی RideCheck در شرایط اضطراری و درخواست کمک، داشته است. به نظر می‌رسد این ویژگی جدید تلاش تازه اوبر در امتداد همین مسیر است تا ابزارهای ایمنی بیشتری را در برنامه خود قرار دهد. شرکت تاکسی آنلاین چینی موسوم به Didi نیز در پی اعلام خبر تجاوز و قتل دو مسافر زن، ویژگی ضبط صدا را به برنامه خود اضافه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا