لپ تاپ

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ 3 با پردازنده AMD رونمایی کرد

مایکروسافت دقایقی پیش از سرفیس لپ تاپ 3 به صورت رسمی معرفی کرد. این نخستین نمونه از لپ‌تاپ‌های سرفیس است که با پردازنده AMD ساخته و روانه بازار می‌شود. سرفیس لپ تاپ 3 از پورت USB نوع C استفاده می‌کند و به پردازنده AMD Ryzen 7 مجهز شده است.

همانطور که انتظار می رفت سرفیس لپ تاپ ۳ از نمایشگر ۱۳.۵ یا ۱۵ اینچی، پردازنده رایزن ۷ و درگاه USB-C بهره می برد. نکته جالب اینجاست که پانای به راحتی بخش بالایی کیبورد را جدا کرد که ظاهرا کنایه ای به مشکلات کیبورد مک بوک بود. نکته‌ جالب‌توجه این است که مایکروسافت در مدل ۱۵ اینچ سرفیس لپ‌تاپ ۳ از پوشش معروف آلکانترا در اطراف کیبورد استفاده نکرده است. به‌جای آلکانترا، در مدل ۱۵ اینچ سرفیس لپ‌تاپ ۳ شاهد یک بدنه‌ی تمام‌فلزی از جنس آلومینیوم ماشین‌کاری‌شده هستیم تا این محصول بیشتر از قبل ظاهری پریمیوم و جذاب داشته باشد.

یکی دیگر از نکات مهم مرتبط به محصول جدید مایکروسافت این است که سرفیس لپ‌تاپ ۳ از فناوری شارژ‌ سریع پشتیبانی می‌کند؛ ظاهرا این فناوری می‌تواند درصد شارژ باتری دستگاه را در کمتر از یک ساعت از صفر به ۸۰ برساند که در نوع خود بسیار جالب‌توجه است. امکان شارژ دستگاه هم از طریق درگاه USB-C وجود دارد و هم از طریق درگاه Surface Connector. افزون بر این‌ها، سرفیس لپ‌ تاپ ۳ در مقایسه با سرفیس لپ‌ تاپ ۲ از ترک‌پدی ۲۰ درصد بزرگ‌تر با پشتیبانی از درایورهای Windows Precision بهره می‌گیرد و با یک بار شارژ، تمام طول روز را دوام می‌آورد.

به لحاظ سخت افزاری مدل بزرگتر میزبان نسخه سفارشی پردازنده AMD رایزن ۷ است که ردموندی‌‌ها از آن با عنوان قوی ترین تراشه AMD در کلاس خود یاد می کنند. در کنار این مغز متفکر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR4x و یک ترابایت حافظه SSD قرار گرفته اند. خوشبختانه امکان تعویض این حافظه با SSD های دیگر وجود دارد. مدل کوچکتر به پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 مجهز شده که به گفته پانای دو برابر سریعتر از مدل قبلی و سه برابر سریعتر از مک بوک ایر است. دیگر مشخصات سخت افزاری شامل ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x و یک ترابایت حافظه SSD قابل تعویض می شود. پیکربندی های دیگری از این مدل با پردازنده های ضعیف تر نیز عرضه خواهند شد.

ترک پد این دستگاه نسبت به مدل قبلی ۲۰ درصد بزرگتر شده که امکان مانور بیشتری را به کاربر می دهد. در سرفیس لپ تاپ ۳ خبری از درگاه مینی DisplayPort نیست و با USB-C جایگزین شده. در لبه کناری دستگاه یک درگاه USB-A هم به چشم می خورد. مدل 13.5 اینچی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 با قیمت پایه 999 دلار عرضه می‌شود که هم قیمت با سرفیس لپ‌تاپ 2 و سرفیس لپ تاپ اصلی است. نسخه 15 اینچی نیز با قیمت 1199 دلار به فروش می‌رسد. سرفیس لپ تاپ 3 از همین امروز برای پیش‌خرید آماده است و عرضه آن به بازار از تاریخ 22 اکتبر یا 30 مهرماه آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا