نرم افزار و اینترنت

گوگل روش‌هایی برای حفظ حریم و اطلاعات کاربر اعلام کرد

گوگل به تازگی قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران سرویس‌های خود قرار داده که به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا در حین استفاده از گوگل مپس، یوتیوب و گوگل اسیستنت، بتوانند از حریم و اطلاعات شخصی خود محافظت کنند.

گوگل اعلام کرد که بزودی حالت ناشناس را در مپس فعال خواهد کرد که در ماه آینده برای اندرویدی‌ها و بعد از آن نیز برای کاربران iOS عرضه خواهد شد. طبق گفته این شرکت، زمانی که کاربر این حالت را در زمان استفاده از گوگل مپس فعال کند، دیگر اطلاعاتی همچون مکان‌های جستجو شده در گوگل اکانت ذخیره نخواهد شد. از آنجایی که این اطلاعات ذخیره نخواهند شد، دیگر شخصی‌سازی نقشه با توجه به اطلاعاتی ورودی کاربر، انجام نمی‌شود.

در خصوص اپلیکیشن یوتیوب نیز باید گفت که گوگل قابلیت حذف خودکار را ارائه خواهد کرد که قادر است به صورت اتوماتیک، تاریخچه لوکیشن کاربر و همچنین اطلاعات وب مربوط به کاربر را حذف کند. گوگل اعلام کرد که افراد می‌توانند از میان بازه‌های زمانی 3 ماهه و 18 ماهه یکی را انتخاب نمایند تا این اطلاعات به صورت خودکار و پس از گذشت زمان انتخابی، حذف شوند. البته کاربر می‌تواند به صورت دستی نیز این اطلاعات را حذف کند.

و بالاخره گوگل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند تاریخچه فرامین صوتی و یا سوالاتی که از گوگل اسیستنت پرسیده‌اند، از این دستیار صوتی پاک کنند. بدین صورت که می‌توان با گفتن عبارت Hey Google, delete the lasting thing I said to you  و یا Delete everything I said to you last week، این اطلاعات را پاک کنند.  متاسفانه کاربران تنها می‌توانند اطلاعات خود را که از یک هفته قبل تا آن لحظه ثبت شده، پاک نمایند.

همچنین، گوگل اسیستنت به گونه‌ای طراحی شده که قادر است اطلاعاتی را در خصوص نحوه حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران در اختیار آن‌ها قرار دهد. جدای از این قابلیت‌های جدید، گوگل ویژگی دیگری را نیز پسورد منیجر خود اضافه کرده که لاگین شدن‌های کاربر در کروم و اندروید را سینک یا به اصطلاح، همگام‌سازی می‌کند. همچنین، در صورت سوءاستفاده هکرها از پسورد کاربران، در سریع‌ترین زمان ممکن از این موضوع باخبر خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا