گوناگون

طراحی کفی هوشمند کفش برای جلوگیری از زخم‌های دیابتی

افراد دیابتی مستعد مبتلا به زخم‌های پوستی هستند و در مان آن بسیار دشوار است و بعضی اوقات منجر به قطع می‌شود. بااین‌وجود‌، یک کفی جدید طراحی‌شده است تا در درجه اول از ایجاد آن زخم‌ها جلوگیری کند. درمان این زخم‌ها بسیار دشوار است و بعضی اوقات به قطع عضو منجر می‌شود. با این وجود با استفاده از این کفی آنها می‌توانند از ایجاد آن زخم‌ها جلوگیری کنند.

این کفی کفش توسط Linh Le توسعه داده شده است. هنگامی که وی در حال تلاش برای اخذ مدرک دکترای خود در رشته مهندسی شیمی از موسسه فناوری استیونز در نیوجرسی بود موفق به توسعه این کفی شد. او اکنون مدیرعامل موسسه فناوری استونز بونبوتون است. طبق گزارش‌ها، هر کفی هوشمند Bonbouton قادر به تشخیص تغییرات درجه حرارت پوست به‌اندازه ۰/۰ درجه سانتی‌گراد است.

کاربران می‌بایست این کفی‌های هوشمند را در درون کفش‌ها قرار دهند تا این کفش‌ها از بروز زخم جلوگیری کنند. این کفی‌های هوشمند از چهار لایه تشکیل شده است و از شبکه‌ای از سنسورهای مبتنی بر گرافن که درون آنها تعبیه شده، استفاده می‌کنند تا تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف در امتداد کف پا اندازه‌گیری کنند.

اگر داده‌ها حاکی از بروز التهاب موضعی باشند، کفی مجهز به بلوتوث به‌طور خودکار هشدار را به برنامه اختصاصی اندروید یا آی او اس در تلفن هوشمند می‌فرستد و نشان می‌دهد که زخمی در حال شکل‌گیری است. این برنامه همچنین به کاربران توصیه می‌کند بهترین اقدامات عملی را انجام دهند، این نرم افزار می‌تواند برای هشدار دادن به افراد دیگر، مانند پزشکان یا اعضای خانواده نیز تنظیم شود.

باتری‌ این کفی‌ها غیرقابل شارژ بوده و گفته می‌شود قبل از نیاز به تعویض، چهار ماه دوام می‌آورد. این شرکت قصد دارد یک سرویس اشتراکی را در محدوده ۲۵ تا ۵۰ دلار در ماه ارائه دهد و این کار در سه‌ماهه چهارم سال آینده آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا