دوربین های دیجیتال

معرفی دوربین بدون‌آینه و کوچک نیکون Z50 ویژه اینستاگرامرها

شرکت نیکون امروز از یک دوربین کوچک و جمع‌وجور به نام Z50 پرده برداشت که قرار است با قیمت 859 دلار به بازار عرضه شود. دوربین نیکون Z50 برای رقابت با دوربین های بدون آینه و کراپ سنسور فوجی فیلم و سونی ساخته شده و از سیستم مانت Z همانند دوربین های فول فریم و بدون آینه Z6 و Z7 استفاده می کند.

در کنار این دوربین، نیکون از دو لنز فرمت DX نیز رونمایی کرد که کاربر می‌تواند از آن برای دوربین Z50 استفاده کند. این لنزها شامل 16-50mm f/3.5-6.3 VR و 50-250mm f/4.5-6.3 VR می‌شوند که به ترتیب با قیمت 995 و 1349 دلار به فروش خواهند رفت. نیکون اعلام می کند که دوربین Z50 برای کاربران اینستاگرام و کسانی که می خواهند یک دوربین «واقعی» برای فیلم برداری داشته باشند ساخته شده است.

نیکون Z50 از حسگر 20.9 مگاپیکسلی CMOS با محدوده ایزوی 51200-100، منظره یاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه ای و نمایشگر 3.2 اینچی LCD برخوردار است. به کمک نمایشگر چرخنده می توان عکس سلفی گرفت یا ویدیو بلاگ تولید کرد. این دوربین ابعاد جمع و جوری داشته و با وزن حدوداً 500 گرمی خود، سبک تر از دوربین های میرورلس و حرفه ای نیکون است.

این دوربین قادر است در حالت عکس‌برداری متوالی سرعت 11 فریم بر ثانیه عمل کند. در Z50 همچنین از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز 209 نقطه‌ای استفاده شده که قادر است 87 درصد از فریم را به صورت افقی و 85 درصد را به صورت عمودی کاور کند. در حالت Low-Light، این دوربین با -4 EV فوکوس می‌کند که عملکردی بهتر از آنچه در دوربین D7500 نیکون دیده‍‌ایم را به ارمغان خواهد آورد. فلش این دوربین به صورت بالاجهنده یا همان پاپ‌آپ طراحی شده و طبق گفته نیکون، قابلیت فوکوس خودکار تشخیص چشم نیز در این دوربین تعبیه شده است.

دوربین نیکون Z50 توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را داشته و امکان فیلمبرداری در حالت آهسته با رزولوشن 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه را نیز دارد. نیکون برای اولین بار امکان ارسال ویدیو از دوربین به گوشی را در این دوربین قرار داده است. می توان به کمک ابزارهای ویرایش، تصاویر را ویرایش کرد و سپس در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

بدنه دستاورد جدید مهندسان نیکون از آلیاژ آلومینیوم طراحی شده و تا حدی نیز در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است. در این دوربین از درگاه میکرو USB استفاده شده و خبری از ورودی USB-C نیست. باتری Z50 نیز از نوع EN-EL25 عنوان شده است. اگرچه این دوربین شباهت‌های زیادی به مدل‌های Z6 و Z7 این شرکت دارد اما هدف اصلی نیکون از عرضه این محصول، رقابت با نمونه‌های مشابه شرکت‌های سونی و فوجی‌فیلم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا