نرم افزار و اینترنت

گوگل نسل دوم دستیار گوگل اسیستنت را معرفی شد

ساعاتی پیش و طی مراسمی‌ اختصاصی در شهر نیویورک، گوگل از نسل دوم دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت خود که به قابلیت‌هایی جدید و عملکردی سریع‌تر مجهز شده، رونمایی کرد. بدین معنی که سرعت عمل گوگل اسیستنت در سری جدید دستگاه‌های هوشمند در پاسخ به سوالات و درخواست‌های متنوع کاربران، در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد. طبق اعلام گوگل، سرعت نسل دوم گوگل اسیستنت تا 10 برابر ارتقا یافته که این مساله، در ویدیویی که برای این دستیار صوتی تهیه شد، به وضوح مشهود بود.

نسخه آپدیت شده دستیار گوگل اول از همه روی گوشی‌های پیکسل در دسترس خواهد بود و سپس به دیگر گوشی‌های اندرویدی عرضه می شود. گوگل مدعی شده است که نسخه ۲ دستیار گوگل سرعت ۱۰ برابری نسبت به نسخه قبلی دارد و با توجه به ارائه زنده این ویژگی در مراسم امروز، می‌توان گفت که ادعای گوگل درست است.

دستیار گوگل می‌تواند در کمتر از یک یا دو ثانیه فرامین صوتی را پردازش کند و پاسخ را نمایش دهد. همچنین از لحاظ ظاهری نیز گوگل اسیستنت تغییرات بسیاری کرده است که با توجه به زبان طراحی گوگل می‌توان گفت که کمی شکیل‌تر شده است. نکته‌ای که کاربران محافظه‌کار را بیش از دیگران خوشحال کرده است، قابلیت پاک کردن مکالمه‌های دستیار گوگل با کاربر است. کاربران می‌توانند از گوگل اسیستنت درخواست کنند که تمام مکالمه‌های آن‌‌ها را پاک کند. یکی از دیگر ویژگی‌های دستیار گوگل که زیاد مانور خبری نداشت، صحبت کردن بدون گفتن عبارت «Hey Google» است. البته گوگل در این رابطه صحبت خاصی انجام نداد و باید تا زمان بروزرسانی به نسخه جدید آن صبر کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا