موبایل و تبلت

اپل از آمار نصب iOS 13 روی بیش از 50 درصد آیفون ها خبر داد

اگرچه در این سه هفته‌ای که از عرضه عمومی iOS 13 می‌گذرد، بسیاری از کاربران از باگ‌های موجود شاکی هستند و این سیستم عامل حتی تا نسخه ۱۳.۱.۳ هم پیش رفته است، اما همچنان درصد زیادی از کاربران به این نسخه از iOS رفته‌اند. با این حال باگ های متعدد تاثیری روی آمار دانلود iOS 13 نگذاشته و به گفته اپل، تنها 26 روز پس از انتشار آپدیت، بیش از 50 درصد از کاربران آیفون آن را دانلود و نصب کرده اند. اگر فقط آیفون هایی که در چهار سال گذشته خریداری شده اند را حساب کنیم، آمار دانلود به 55 درصد هم می رسد.

البته iOS 12 توانسته بود به این رکورد در ۲۳ روز برسد که کمی بهتر از iOS 13 است. آمار اپل وقتی بهتر می‌شود که بگوییم درصد باقی مانده که هنوز به iOS 13 نرفته‌اند، اکثرا روی iOS 12 هستند و این چیزی است که اپلی‌ها بابتش به اندرویدی‌ها فخر می‌فروشند. اپل این آمار را از طریق دستگاه‌هایی که از فروشگاه اپ استور اپلیکیشن دانلود می‌کنند، به دست می‌آورد. به صورت دقیق اگر بخواهیم بگوییم، ۴۱ درصد دستگاه‌های کنونی فعال مبتنی بر iOS، از iOS 12 استفاده می‌کنند. ۹ درصد هم از نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل استفاده می‌کنند و ۵۰ درصد هم که سراغ iOS 13 رفته‌اند.

آمار نصب جدیدترین ویرایش سیستم عامل iPadOS کمی از iOS کمتر است و روی 41 درصد از آپید های جدیدتر نسخه جدید نصب شده. از کل آیپدها نیز 33 درصد تبلت خود را به سیستم عامل جدید آپدیت کرده اند. اپل از طریق اپ استور، ویرایش سیستم عامل آیفون ها را شناسایی می کند.

با اینکه آمار و ارقام فوق نسبت به سال گذشته کمی کاهش نشان می دهند، اما اپل همچنان فرسنگ ها از گوگل در این زمینه جلو است. این مسئله به دلیل یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار است؛ کاری که گوگل هنوز موفق به انجام آن نشده. گوگل تاکنون آمار نصب اندروید 10 را منتشر نکرده بنابراین از آمار گوشی هایی که با جدیدترین ویرایش اندروید اجرا می شوند اطلاعاتی در دست نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا