موبایل و تبلت

قابلیت گزارش دوربین و تصادف در آپدیت جدید گوگل مپس

نقشه گوگل (گوگل مپ) هم حالا به امکاناتی شبیه ویز مجهز شده و آن امکان گزارش رخدادهایی مثل تصادف و یا ثبت دوربین سرعت همچنین ثبت ترافیک است. این ویژگی شبیه برنامه هایی مانند ویز است. جالب است که ویژگی مذکور در گذشته به دلیل دادن ابزاری به مردم برای ردیابی آسان عملیات پلیس، توسط سازمان های پلیس به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

کاربران می توانند با کمک قابلیت جدید، تصادفات، کاهش سرعت ترافیک، بسته شدن مسیر و مواردی مشابه را گزارش دهند. کاربران اندرویدی از مدتی پیش توانسته اند برخی از حوادث را با استفاده از برنامه تلفن همراه گوگل مپس گزارش دهند. اما ویژگی مذکور به تازگی برای کاربران آی او اس نیز فعال شده است.

Mid trip UGC Report

همچنین روی نقشه گوگل ویژگی‌هایی چون گزارش ترافیک هم اضافه شده که کاربر در هنگام گیر کردن در ترافیک می‌تواند با گزارش دادن آن به ثبت داده‌ها در جهت نمایش درست آن کمک کند. ویز طی سال های اخیر از نظر مسیریابی از محصول شرکت مادر خود فاصله قابل توجهی گرفته و اساسا برای برنامه ریزی سفر ابزار کاربردی‌تری به شمار می‌آید به خصوص که با تقویم یا رویداد فیس‌بوک ارتباط راحت‌تری برقرار می‌کند.

ویز همچنین از نظر اجتماعی شبکه با قابلیت‌تری است و در برخی از کشورها ویژگی کارپولینگ (ویژگی که دو یا چند نفر مسافر را با یک خودرو به یک مقصد می‌رساند) هم فعال کرده است. به گفته گوگل این ویژگی قرار است این هفته روی تمام گوشی‌های اندرویدی و نسخه آی او اس عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا