موبایل و تبلت

تماشا کنید: افزایش طول عمر باتری در حالت تاریک iOS 13

حالت شب یا همان Dark Mode یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال، بارزترین ویژگی در آپدیت آی او اس 13 است که با فعال کردن آن، پوسته تاریکی بر محیط اپلیکیشن‌های موجود در گوشی‌های آیفون، سایه می‌اندازد. از‌این‌رو، روز‌به‌روز شاهد اضافه‌شدن به تعداد توسعه‌دهندگانی هستیم که از این ترند جدید رابط کاربری پیروی می‌کنند. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد تم تیره برای کاربران آیفون فقط ازنظر ظاهری تفاوت رقم نمی‌زند؛ بلکه عملکرد باتری نیز با فعال‌بودن تم تیره به‌طرز چشمگیری در مقایسه با قبل بهبود پیدا می‌کند.

کانال یوتیوب PhoneBuff به‌تازگی آزمایش جدیدی به‌کمک بازویی روباتیک روی آیفون XS انجام داده تا تفاوت عملکرد در باتری بین دو حالت تم تیره و روشن را نشان دهد. در این آزمایش، شاهد استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر آی‌مسیج، گوگل مپ، یوتیوب و… هستیم. این بررسی نشان داد که شارژ باتری این گوشی در زمان فعال بودن حالت شب، با سرعت کمتری به نسبت حالت معمولی و روشن خالی می‌شود. اگر بخواهیم این اختلاف را به صورت آماری بیان کنیم، می‌توان گفت که در حالت شب، تا 30 درصد به عمر باتری اضافه می‌شود.

نکته مهمی‌که در اینجا وجود دارد این است که این تست در حالی انجام شد که میزان روشنایی نمایشگر بر روی 200 نیت تنظیم شده بود. بنابراین، ممکن است با تغییر یافتن این مقدار، عملکرد باتری در نگهداری شارژ به نسبت عدد اعلام شده، کم و یا زیاد شود. در این تست هر دو دستگاه با باتری 100 درصد وارد آزمایش شدند و هر دو یک مدل از آیفون‌های شرکت اپل بودند، تنها فرق آن‌ها در استفاده از حالت Dark Mode و Light Mode می‌باشد. شما می‌توانید ویدئو مربوط‌ به این آزمایش را درادامه مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا