موبایل و تبلت

گوگل بزودی آپدیت جدیدی برای حل مشکل تشخیص چهره پیکسل 4 منتشر می‌کند

خانواده گوگل پیکسل ۴ جدیدترین گوشی‌های اندرویدی هستند که از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌برند. اما متاسفانه، اخیرا گزارش‌های مختلفی منتشر شده که نشان می‌دهند بدون باز بودن چشم هم این گوشی‌ها آنلاک می‌شوند. فقدان این مشخصه بدین معناست که در زمان خواب بودن کاربر، به راحتی می‌توان پیکسل ۴ موردنظر را به سمت چهره او گرفت تا گوشی این شخص آنلاک شود. در همین حین، دیگر گوشی‌های مبتنی بر این تکنولوژی، کاربر را وادار می‌کنند که برای آنلاک کردن گوشی به سمت نمایشگر آن نگاه کنند.

گوگل بیانیه ای صادر کرده است که ادعا می کند برای حل این مشکل از یک نرم افزار جدید استفاده خواهد کرد. اما هنوز تاریخ دقیقی برای حل این مشکل مشخص نشده است. علاوه بر این، گوگل می گوید کلیه الزامات امنیتی بیومتریک را برآورده می کند. برای آن دسته از کاربرانی که هنوز شک و تردید دارند، گوگل پیشنهاد می کند ویژگی lockdown را انتخاب کنید که پس از فشار دادن طولانی روی دکمه روشن، نیاز به یک پین/الگوی یا رمز عبور دارد تا وارد گوشی شوید.

سیستم قفل صورت پیکسل 4 به نقشه برداری عمق صورت متکی است که بسیار ایمن تر از استفاده از دوربین معمولی جلویی است. با این وجود مشکلی که باعث می شود با بسته بودن چشمان کاربر نیز سیستم تشخیص چهره  وارد عمل شده و به راحتی باز شود. در صورتی که از پرچمداران پیکسل 4 استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پیش از عرضه رسمی این بروزرسانی، قابلیت تشخیص چهره را غیر فعال کنید و از روش‌های قدیمی مانند پین کد یا پترن برای قفل کردن گوشی خود استفاده کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا