موبایل و تبلت

امتیاز پایین دوربین گوگل پیکسل 4 در تست‌های DxOMark

چند ماه پیش بود که پرچمدار گوگل با نام پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال رونمایی شد. این گوشی به خوبی توانسته نسبت به نسل قبل خود پیشرفت کند ولی به دلیل ضعف در کیفیت فیلم‌برداری، نتوانست مثل سال قبل رتبه اول لیست این وب سایت معتبر را به خود اختصاص دهد و در رتبه هشتم (برای پیکسل) قرار گرفته است.

کارشناسان DxOMark در این بار به بررسی عملکرد دوربین سلفی و اصلی گوشی پیکسل 4 پرداختند. در هر دو عضو خانواده پیکسل 4 از یک ماژول دوگانه به عنوان دوربین اصلی استفاده شده است. این ماژول از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است؛ فاصله کانونی این سنسور دو برابر نمونه‌های معمولی نیست، اما استفاده از Super Resolution Zoom موجب می‌شود قابلیت زوم به بیش از 2 برابر افزایش پیدا کند. البته یک سنسور سوم را نیز در بخش پشتی دستگاه مشاهده می‌کنیم که در اصل یک دوربین نیست و تنها به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق میدان برای ثبت تصاویر بوکه می‌پردازد.

کیفیت دوربین‌های پیکسل ۴ بسیار بالا بوده و با الگوریتم‌های اختصاصی گوگل، عکس‌های بی‌نظیری را برای شما ثبت خواهد کرد. سایت DxOMark هم نوردهی دوربین این گوشی را بسیار هوشمند ارزیابی کرده و جزئیات ثبت شده در عکس‌های داخل اتاق و بیرون آن را بسیار بالا عنوان کرده است. از نظر این سایت، نوردهی در شرایط نوری کم هم بسیار حرفه‌ای بوده و عکس‌های دقیقی را ثبت می‌کند. همچنین دوربین دوم تله فوتوی جدید پیکسل ۴ هم توانسته بررسی کنندگان سایت DxOMark را شگفت‌زده کند. بر اساس نتایج منتشر شده، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تله فوتو، عکس‌های بسیار با کیفیتی در فضای نوری اتاق ثبت می‌کند.

همچون سال‌های قبل، استفاده از سخت‌افزار قدرتمند در بخش دوربین مهم‌ترین علت دستیابی به کیفیت بالای تصویربرداری نیست، بلکه الگوریتم‌های پردازش تصویر و نسل جدید Pixel Neural Core است که کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد. اما همانطور که در امتیاز DxO دوربین پیکسل ۴ می بینید، حتی این قابلیت هم نتوانسته به یاری گوگل برسد و آن ها امتیاز کلی ۱۱۲ را ثبت می کنند.

در بخش فیلم برداری همانطور که می‌شد پیش‌بینی کرد، به لطف سیستم «نرخ فریم تطابق‌پذیر»، ویدیو‌های ضبط شده با پیکسل ۴ بسیار روان و بدون لرزش هستند. با این حال مشکلاتی نیز در رابطه با دوربین‌های پیکسل ۴ وجود دارد. از دیگر مشکلات دوربین‌های پیکسل ۴ نیز می‌توان به بی روح بودن رنگ‌ها و جزئیات کم در بزرگ‌نمایی‌های نه چندان زیاد اشاره کرد. همچنین اثر حلقه شدگی (Ringing Effect) نیز در گوشه‌های تصویر مشاهده می‌شود. آنها امتیازی برابر با پرچمدار سال گذشته هواوی را ثبت می کنند که این واقعا خوب نیست، آنها حتی از گلکسی اس ۱۰ پلاس هم ضعیف تر عملکرده اند. تمام این ها در حالی است که هواوی میت ۳۰ پرو با امتیاز ۱۲۱ در صدر جدول قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا