شرکت انویدیا نیز مانند مایکروسافت، بخش بزرگی از فناوری خود را به سمت فضایی سوق می‌دهد که کمتر و کمتر به دنیای شلوغ و رقابتی گرافیک‌ها برای مصرف کنندگان وابسته باشد. به همین منظور از پلتفرم ابررایانه‌ای EGX Edge پرده‌برداری کرده است که با نرم افزار CUDA-X با سرورهای معتبر GPU ارتباط برقرار می‌کند.

پلتفرم EGX EDGE انویدیا، سیستم CUDA-X این کمپانی را با سرور‌های پردازش گرافیکی تلفیق کرده و آن را در اختیار شرکت‌هایی مثل وال‌مارت، سامسونگ، BMW و همچنین شهره‌های سانفرانسیسکو و لاس وگاس قرار داده است. این پلتفرم همچنین توسط هوش مصنوعی و پردازش ابری آژور مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌شود که به فراگیر شدن آن کمک شایانی کرده است

به عنوان مثال انویدیا می‌گوید که والمارت فناوری EGX را در آزمایشگاه فروشگاه لویت‌تاون نیویورک مستقر کرده است تا بتواند خرید داخل فروشگاهی را بهبود بخشد. این فناوری ظاهراً می‌تواند به کارکنان بگوید که هر کدام از کالاها در قفسه‌ها چه زمانی باید شارژ شوند، سبدهای خرید کجا رها شده‌اند و به نظم امور و سرعت بخشیدن کارها در فروشگاه کمک کنند. انویدیا می‌گوید در این برنامه آزمایشی، والمارت قادر است در زمان واقعی بیش از ۱.۶ ترابایت داده تولید شده در هر ثانیه را محاسبه کند.

سامسونگ هم از پلتفرم EGX EDGE برای کمک گرفتن در طراحی و تولید نیمه‌هادی‌ها بهره می‌برد. شرکت BMW نیز از این پلتفرم در دوربین‌ها و سنسور‌های فرایند اتوماسیون کردن عیب‌یابی خودرو‌های خود استفاده می‌کند. انویدیا برای این پلتفرم نیز برنامه‌های مختلفی ارائه کرده است. یکی از این برنامه‌ها «Nvidia Metropolis» نام دارد که به منظور بهینه‌سازی روند نظارت بر ترافیک‌های شهری و جریان‌های داخل پیاده‌روهاست.

این فناوری با یک برنامه دیگر می‌تواند برای سرعت بخشیدن به استقرار شبکه‌های رادیویی ۵G و در عین حال انعطاف پذیری بیشتر با سرویس‌های جدید مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و بازی مورد استفاده قرار گیرد. همان طور که مشاهده می‌کنید، هیچ کدام از کاربرد‌های این پلتفرم، مناسب مصارف شخصی نیستند و تماما در اختیار شرکت‌های صنعتی بزرگ بوده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *