دوربین های دیجیتال

دوربین فوجی‌فیلم X-Pro3 با قابلیت فوکوس خودکار در تاریکی مطلق معرفی شد

فوجی‌فیلم ساعاتی پیش به طور رسمی عضو جدیدی را با نام X-Pro3 به خانواده دوربین‌های دیجیتال سری ایکس خود اضافه کرد. این دوربین از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیکی به مدل X-Pro2 این شرکت دارد که در سال 2016 به بازار عرضه شد. اما عمده تفاوت میان این دو مدل، در قسمت پشتی بدنه مشاهده می‌شود به طوری که فوجی‌فیلم تغییرات نسبتا زیادی را در آن اعمال کرده است.

این دوربین دارای چندین ویژگی عجیب و غریب است، از جمله صفحه نمایش ۳.۵ اینچی و نمایشگر ۱.۶۵ میلیون نقطه‌ای در پشت نمایشگر اصلی که بدون چرخاندن آن به پایین نمی‌توان آن را دید. این نمایشگر تنها سرعت شاتر، دهانه لنز و سایر اطلاعات اولیه یا شبیه‌ساز فیلم را نشان می‌دهد. دوربین X-Pro3 از نظر منظره یاب هیبرید (اپتیکال و الکترونیک) هم دستخوش بهینه سازی هایی شده است که در حالت رنج فایندر تصویری به نمایش درمی آید از نظر زاویه و ابعاد دقیق نیست اما زمانی که قلق آن دستتان بیاید، سریعتر تصویربرداری خواهید کرد. در صورتی که سیستم الکترونیکی را ترجیح دهید، یک منظره یاب OLED دویست هرتزی سریع با وضوح ۳.۶۹ میلیون نقطه خواهید داشت.

این دوربین مانند مدل X-T3 از یک حسگر ۲۶.۱ مگاپیکسلی و موتور تصویربرداری چهار هسته‌ای X-Processor 4 بهره می‌برد. فوجی‌فیلم می‌گوید عملکرد فوکوس خودکار (AF) این دوربین در میان دوربین‌های موجود در بازار بی‌نظیر است، چرا که می‌تواند در سیاهی شب به خوبی عمل کند. در حالی که X-Pro3 حداکثر اختیار و کنترل را به عکاسان حرفه‌ای می‌دهد، همچنین از ترفندهای هوش مصنوعی شبیه به تلفن هوشمند برای تسهیل امور استفاده می‌کند. حالت جدید HDR این دوربین به طور خودکار چندین عکس را به طور همزمان ثبت می‌کند و آنها را در دوربین ترکیب می‌کند تا در مقایسه با قابلیت‌های استاندارد عکس، دامنه دینامیکی بیشتری در تصویر ایجاد کند. در عین حال این ویژگی بدون ایجاد تقویت اغراق آمیز رنگ‌ها کار می‌کند.

از نظر فیلمبرداری امکان ثبت ویدیوهای DCI 4K با نرخ ۳۰ فریم یا 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه وجود دارد. نمایشگر قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه ای دارد اما طراحی آن به گونه ای است که حین تصویر برداری سلفی امکان استفاده از آن وجود ندارد. اسلات حافظه SDXC UHS II، پورت USB-C 3.1 و درگاه میکروفون ۲.۵ میلی متری هم در بدنه گنجانده شده اما خبری از جک هدفون نیست.

بدنه X-Pro3 که برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده از تیتانیوم است و از فناوری پلاسمای سرد برای مقاوم کردن آن در برابر خراش استفاده شده است. شرکت سازنده می‌گوید این کار آن را به یکی از بادوام‌ترین بدنه‌های دوربین در تاریخ فوجی‌فیلم تبدیل کرده است. سایر ویژگی‌ها شامل یک درگاه برای کارت حافظه SDXC و یک درگاه USB-C ۳.۱  است. رنگ مشکی دوربین X-Pro3 اواخر پاییز ۲۰۱۹ با قیمت ۱۸۰۰ دلار، رنگ Dura Black و رنگ Dura Silver نیز با قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا