دوربین های دیجیتال

کانن از دوربین پیشرفته EOS 1D X Mark III رونمایی کرد

کانن به تازگی از دوربین قدرتمند و پیشرفته EOS 1D X Mark III رونمایی کرده که قرار است جانشینی برای مدل قبلی متعلق به این خانواده یعنی 1D X Mark II باشد.

این دوربین از سنسور CMOS جدید به همراه پردازنده DIGIC استفاده شده که قادرند در کنار هم، افزایش کیفیت تصاویر را به دنبال داشته باشند. در کنار فایل هایی با فرمت JPG و RAW، دوربین 1D X Mark III قادر به ثبت عکس‌های 10 بیتی HEIF است که از دامنه دینامیک وایدتر و ارائه رنگ بهتر نسبت به عکس‌هایی با فرمت JPEG است. برخلاف نسل های قبلی، این دوربین جدید از یک سنسور فوکوس خودکار جدید بهره گرفته که هنگام استفاده از منظره‌یاب اپتیکال، قادر است تا 28 بار رزولوشن را در مرکز فریم افزایش دهد.

قابلیت فوکوس خودکار این دوربین از طریق الگوریتم جدیدی که برای آن تعبیه شده، ارتقا یافته است به طوری که لرزش به کمترین حد ممکن رسیده و ردیابی سوژه‌ها نیز با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی یادگیری عمیق به بهترین شکل صورت می‌پذیرد. همچنین دوربین جدید کانن قادر به فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است.

در این دوربین دو درگاه کارت CFexpress، بلوتوث، GPS و وای‌فای تعبیه شده است. فایل‌های دوربین را نیز می‌توان با کمک درگاه اترنت و یا به صورت وایرلس به دیگر دستگاه‌ها انتقال داد. در ساخت بدنه 1D X Mark III، مهندسان کانن از آلیاژ منیزیم بهره گرفتند که از مقاومتی نسبتی برابر در برابر رطوبت و قطرات باران برخوردار است.

گفتنی است طول عمر باتری 1D X Mark III نیز در مقایسه با مدل‌های قبلی این خانواده، ارتقا یافته است. متاسفانه کانن اطلاعاتی را در خصوص میزان رزولوشن سنسور و همینطور قیمت این دوربین ارائه نداده است اما اگر خاطرتان باشد مدل قبلی به سنسور 20.2 مگاپیکسلی مجهز و با قیمت 6000 دلار به بازار عرضه شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا