نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم 78 با قابلیت های جدید منتشر شد

گوگل به تازگی نسخه 78 مرورگر کروم را با ویژگی های جدید برای سیستم عامل ویندوز، مک، لینوکس منتشر کرد. از مهمترین آنها می‌تواند به شخصی‌سازی رنگ‌بندی کل قالب گوگل کروم، کارت‌های مخصوص هر تب و حالت دارک مود برای تمام وب سایت‌ها اشاره کرد.

یکی از ویژگی های مهم در این نسخه اضافه شدن شخصی‌سازی‌های مختلف است که به کاربران اجازه می‌دهد، تم‌های مختلفی با رنگ‌های متنوع را برای گوگل کروم خود انتخاب کنند. برای دسترسی به گزینه‌های شخصی‌سازی، همچنان باید از دکمه‌ Customize در قسمت راست و پایین صفحه استفاده کرد. در نسخه‌ ۷۸ مرورگر کروم، قسمت تصاویر پس‌زمینه تقریبا تغییری نکرده و شما همچنان می‌توانید از میان تصاویر منتخب گوگل یا تصاویر آپلودتان، یکی را به‌عنوان پس‌زمینه انتخاب کنید.

همچنین در این نسخه شاهد اضافه شدن بخش جدید با نام Shortcut در صفحه اصلی هستیم که وب‌سایت‌های منتخب را شخصی‌سازی می‌کند. کاربران می توانند سایت های پربازدید را در سه حالت مختلف چیدمان نمایند.

  1. گزینه My shortcuts: سایت هایی که بیشترین میزان بازدید توسط کاربر داشته را نمایش می دهد.
  2. گزینه‌ Most Visited Sites: امکان مرتب سازی فهرست سایت ها به صورت دستی را برای کاربر فراهم می کند.
  3. گزینه‌ Hide Shourcuts: این قسمت را از صفحه‌ اصلی پنهان می‌کند.

گزینه‌ جدید دیگری که به قسمت‌ شخصی‌سازی اضافه‌شده، Color and theme است که به کاربران اجازه‌ می‌دهد از بین ۲۳ تم پیش‌فرض یکی را انتخاب کنند و یا از طریق Color Picker کد رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند. از فوریه‌ امسال، افزونه‌ Password Checkup که به بررسی سلامت رمز‌های عبور اختصاص دارد، به‌صورت پیش‌فرض در مرورگر کروم درون‌سازی می‌شود. این افزونه در طول ورودتان به هر سایت، از ورود اشخاص ثالث به حساب کاربری‌تان خبر می‌دهد. نمایش پیام قرمزرنگ به‌معنای تغییر رمزعبور برای حفظ ایمنی حساب‌ کاربری‌تان است و پیام سبز‌رنگ نیز به‌معنی نبود خطر خواهد بود.

در نهایت ویژگی جدید گوگل کروم ۷۸ نمایش جدید کارت‌های مخصوص هر تب است که مانند مایکروسافت اج، اگر ماوس خود را روی هر تب نگه دارید، اطلاعات مخصوص تب را مانند کارت‌‌، برای شما نمایش می‌دهد. این ویژگی به صورت پیش‌فرض برای همه فعال شده، ولی اگر می‌خواهید آن را غیرفعال کنید یا استایل آن را تغییر دهید، می‌توانید از لینک chrome://flags/#tab-hover-cards این‌کار را انجام دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا