نرم افزار و اینترنت

فیسبوک ابزاری به نام Preventive Health برای کنترل سلامتی کاربران عرضه کرد.

با گذشت چند ماه از انتشار ابزار اهدای خون فیسبوک برای تعداد بیشتری از مردم آمریکا، اکنون یک ابزار دیجیتالی جدید راه‌اندازی کرده که مبتنی بر سلامت افراد است و Preventive Health نام گرفته و به گونه طراحی شده تا کاربران را برای پیشگیری از بیماری ها ترغیب کند. به گفته فیسبوک، کاربران قادرند از این ابزار در اپلیکیشن موبایل خود استفاده کنند تا دریابند این ابزار با توجه به سن و جنسیت آنها چه توصیه‌های پزشکی‌ نظیر قند خون، کلسترول و یا موارد دیگر را ارائه داده که با همکاری سازمان‌های سلامتی آمریکا صادر می‌شوند.

در حال حاضر این ابزار روی آزمایش های قلبی و سرطان متمرکز شده، چراکه این دو بیماری مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در آمریکا به حساب می‌آیند.همچنین آنفلوآنزا هم به دلیل فراگیر بودن در سطح میلیونی، از بیماری‌هایی است که در این ابزار مورد توجه قرار گرفته است. کاربران قادر خواهند بود برای انجام چکاپ خود یک حالت یادآوری هم فعال کنند و یا در صورت انجام، آن را علامت گذاری کنند. فیسبوک گفته که آزمایش‌هایی که این ابزار پیشنهاد می‌دهد، تحت پوشش بیمه قرار دارند و رایگان هستند.

همچنین اگر کاربران وضعیت‌ مکان‌یابی خود را هم فعال کنند، می‌توانند از مراکز بهداشتی فدرال در اطراف خود آگاهی پیدا کنند. در نهایت باید گفت از آنجا که تاکنون فیسبوک ید طولایی در مسائل امنیتی داشته است، این بار هم تلاش می‌کند که نگرانی‌های کاربران راجع به حفظ حریم شخصی آن‌ها و اطلاعات سلامتی آن‌ها را رفع کند.همچنین این اطلاعات به شخص سوم همچون سازمان‌های بهداشتی و شرکت‌های بیمه داده نمی‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا