سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود از دو لپ تاپ جدید، گلکسی بوک فلکس و گلکسی بوک Ion رونمایی کرد. این محصولات در اندازه های 13 و 15 اینچی وارد بازار می شوند و دارای مشخصات و ویژگی های مناسبی هستند. سامسونگ برای جدیدترین لپ تاپ های خود، صفحه نمایش QLED با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ در نظر گرفته است.

اگرچه سامسونگ اعلام کرده که این نخستین‌باری است چنین نمایشگرهایی در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی پیش از این هم نسل اولیه چنین نمایشگرهایی در لپ‌تاپ‌ها دیده شده است. در هر صورت، این نمایشگرها با داشتن حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت، از لحاظ کیفیت حرف زیادی برای گفتن دارند. با توجه به این قابلیت، در محیط بیرونی هم به راحتی می‌توان از گلکسی بوک فلکس و یون استفاده کرد. هر دو لپ‌تاپ از سیستم شارژ بی‌سیم PowerShare سامسونگ پشتیبانی می‌کنند و تاچ‌پد آن‌ها می‌تواند به‌عنوان پد شارژ برای گجت‌های سازگار با استاندارد Qi انجام وظیفه کند. علاوه بر این باید به وجود اسپیکرهای AKG هم اشاره کنیم.

گلکسی بوک فلکس

مدل 13 اینچی این لپ تاپ وزنی برابر با 1.15 کیلوگرم دارد. قدرت این محصولات توسط نسل دهم پردازنده های Ice Lake اینتل تامین می شود و حداکثر دارای 16 گیگابایت رم LPDDR4X و 1 ترابایت حافظه PCIe NVMe SSD است. این محصول از سنسور اثر انگشت بهره می برد. سامسونگ برای این دستگاه یک لولای مخصوص در نظر گرفته که امکان چرخش 360 درجه ای نمایشگر را فراهم کرده و در ضمن لمسی است و از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند.

این گجت از دو پورت تاندربولت ۳ و درگاه کارت حافظه microSD بهره می‌برد. یک باتری ۶۹.۷ وات ساعت هم درون این لپ‌تاپ دیده می‌شود. مدل ۱۵ اینچی هم از همین باتری بهره می‌برد ولی ۱.۵۲ کیلوگرم وزن دارد و وزن مدل مجهز به کارت گرافیک مجزا هم به ۱.۵۷ کیلوگرم می‌رسد. در صورتی که خواستار بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی مجزا هستید، تنها انتخاب شما کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 با ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 خواهد بود.

گلکسی بوک Ion

این لپ تاپ سامسونگ در مدل های 13 و 15 اینچی وارد بازار می شود. مدل 13 اینچی وزنی برابر با 970 گرم داشته و نسخه 15 اینچی همراه با کارت گرافیک، وزنی برابر با 1.26 کیلوگرم دارد. قدرت این محصول توسط پردازنده نسل دهم اینتل، Comet Lake تامین می شود. مدل 15 اینچی این لپ تاپ را می توان با کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 سفارش داد.

کاربران خریدار هر دو مدل می‌توانند از حداکثر حافظه رم ۱۶ گیگابایت DDR4 و ۱ ترابایت حافظه داخلی PCIe NVMe SSD بهره ببرند. البته مدل ۱۵ اینچی از درگاه جداگانه برای ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حافظه SSD بهره می‌برد. سامسونگ برای هر دو مدل این لپ‌تاپ هم از باتری ۶۹.۷ وات ساعت استفاده کرده است. در مورد قیمت این لپ‌تاپ‌ها هنوز خبری منتشر نشده ولی فروش آن‌ها از ماه دسامبر آغاز خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *