گجت و پوشیدنی

شرکت DJI از پهپاد کوچک DJI Mavic Mini رونمایی کرد

تاکنون شایعات زیادی درباره پهپاد جدید شرکت DJI شاهد بودیم که در نهایت این شرکت از جدیدترین پهپاد کوچک و تاشوی خود با نام DJI Mavic Mini رونمایی کرد. جدیدترین پهپاد DJI کوچک‌ترین پهپاد این شرکت به‌شمار می‌آید و به‌حدی کوچک و سبک‌وزن است که می‌توان آن را در کف دست نگه داشت و خریداران برای استفاده از این پهپاد مجبور نیستند گواهی اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) را دریافت کنند.

DJI می‌گوید مویک مینی ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰ آبان ۱۳۹۸) روانه‌ بازار خواهد شد. این پهپاد به‌همراه ریموت کنترل و باتری و مجموعه‌ای اضافی از پروانه‌ها با قیمت ۳۹۹ دلار فروخته می‌شود. البته مدل ویژه‌ای از Mavic Mini با عنوان Fly More در بسته‌ای خاص و با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود که محتویات آن شامل پهپاد مویک مینی، محافظی خاص برای پروانه‌ها،‌ سه باتری، هاب شارژ، کیف‌‌دستی ویژه‌ برای حمل پهپاد، ریموت کنترل و سه مجموعه‌ اضافی از پروانه‌ها است.

پهپاد DJI Mavic Mini با وزن بسیار کم و تقریباً 250 گرمی خود، نیازی به ثبت در اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) نداشته و دارای حالت های متعدد پرواز مثل به حرکت چرخشی به دور سوژه، دور شدن از آن با حرکت مارپیچی و پرواز به عقب و بالای سوژه است. قابلیتی به نام CineSmooth در این محصول تعبیه شده که با افزایش ترمزگیری هوایی، منجر به خلق ویدیوهایی سینمایی می شود. حالت معمولی Position و مود Sport نیز برای افرادی که تجربه بیشتری در کنترل پهپادها دارند در نظر گرفته شده اند. برای کنترل بهتر پهپاد در حالت Sport تصاویر دوربین به طور زنده به کنترلر ارسال می شود.

مویک مینی ازلحاظ عمر باتری نیز پهپاد مناسبی به‌شمار می‌آید و عمر باتری رضایت‌بخش این محصول احتمالا به‌دلیل کوچک‌بودن آن به‌دست آمده است. DJI می‌گوید مویک مینی با هر باتری می‌تواند حدود ۳۰ دقیقه به‌صورت مداوم پرواز کند. یکی از مهم ترین ویژگی های پهپاد DJI Mavic Mini دوربین آن است که دارای سنسور 1/2.3 اینچی بوده و تصاویر را در حالت 12 مگاپیکسل ثبت می کند و فیلمبرداری را با رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه و یا با رزولوشن 2.7K و 30 فریم بر ثانیه انجام می دهد. دوربین به کمک یک گیمبال سه محوره موتوردار به بدنه پهپاد متصل شده که منجر به خلق تصاویری بدون لرزش می شود.

یکی از مشکلات این پهپاد جدید کمبود حسگرهای لازم در مقایسه با مدل های پیشین این شرکت که باعت می شود احتمال برخورد مویک مینی با اشیای مختلف بیشتر از مدل‌های دیگر باشد.  حسگرهای ویژه‌ای که رو به زمین قرار گرفته‌اند، به پهپاد کمک می‌کنند کمتر در هوا معلق بماند و آرام‌تر روی زمین فرود بیاید؛‌ اما برخوردنکردن مویک مینی با درخت یا موارد مشابه، به فرد کنترل‌کننده‌ آن بستگی دارد و کاربر باید حواسش را جمع کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا