نرم افزار و اینترنت

لوگو جدید مرورگر مایکروسافت اج رونمایی شد

مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم رونمایی کرد. لوگوی اصلی مرورگر اج نزدیک به چهار سال پیش معرفی شده بود. حالا این لوگوی جدید شبیه به یک موج است و بر اساس سیستم طراحی Fluent شرکت مایکروسافت طراحی شده است.

این لوگو به نوعی به حرف کوچک e شباهت دارد ولی دیگر به هیچ عنوان یادآور اینترنت اکسپلورر نیست. مایکروسافت حالا که تصمیم گرفته نسخه مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج را عرضه کند، با این کار نشان داده که می‌خواهد هویت بصری آن را هم تغییر دهد. با توجه به رونمایی از لوگوی جدید این مرورگر، انتظار داریم در آینده نزدیک نسخه نهایی اج کرومیوم برای کاربران عرضه شود. در ماه اوت سال جاری میلادی شاهد عرضه نسخه بتای این مرورگر بودیم و همچنین اخیرا نسخه نهایی و پایدار آن در دنیای وب مشاهده شده است.

اما نحوه رونمایی این لوگو نیز در نوع خود جالب و نوآورانه است. علاقه‌مندان در ابتدا می‌بایست یک سری عکس‌ها و پازل‌های رمزنگاری شده را پیدا می‌کردند، سپس از لوگوی فعلی مایکروسافت اج در فضای 3D رندر می‌گرفتند. مایکروسافت برای این کار، مدل Obj را درون یکی از عکس‌ها پنهان کرده بود تا کار به این سادگی هم نباشد.

در قدم بعدی، علاقه‌مندان باید ۷ سرنخ مخفی شده در وب سایت اینسایدر مایکروسافت اج را در جاوا اسکریپت می‌نوشتند که بتوانند کلمات کلیدی را از داخل یک ویدیو آموزشی استخراج کنند و به یک مینی گیم برسند. پس از این که مینی گیم اسکی را تمام کردید، لوگوی جدید مایکروسافت اج برایتان نمایش داده می‌شود. البته این بازی مانند بازی‌های کلاسیک قدیمی است که مایکروسافت با بسته سرگرمی ۳ برای ویندوز در سال ۱۹۹۱ منتشر کرد. اگر علاقه‌مند به تجربه این بازی و دیدین لوگوی مایکروسافت هستید، روی این edge://surf/ کلیک کنید.

شرکت مایکروسافت هنوز در مورد عرضه نسخه نهایی مایکروسافت اج کرومیوم تاریخ دقیقی اعلام کرده است. مایکروسافت قرار است هفته آینده یک کنفرانس برگزار کند و با توجه به رونمایی غیر رسمی از این لوگو، مطمئنا به‌زودی اخبار بیشتری در مورد این مرورگر مطرح می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا