گوناگون

گوگل قابلیت جستجوی سوابق پزشکی را برای پزشکان فراهم می‌کند

گوگل به تازگی از واحد سلامتی خود رونمایی کرده ولی تاکنون اطلاعاتی مبنی بر نحوه کارکرد این واحد ارائه نداده است. حتی کسی نمی‌دانست که این واحد در آلفابت قرار است چه کار انجام دهد. با این حال به نظر می‌رسد منابع نزدیک به واحد سلامتی گوگل اطلاعات تکمیلی در این رابطه ارائه داده‌اند.

دیوید فاینبرگ مدیر بخش سلامت گوگل و منابع خبری CNBC برخی از ایده‌های این تیم را تشریح کرده‌اند که طی آن بیماران و پزشکان می‌توانند با یک جستجوی ساده به سوابق پزشکی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. فاینبرگ از یک نوار جستجو حرف می‌زند که به پزشکان کمک می‌کند سوابق پزشکی را مانند جستجو در وب پیدا کنند. به عنوان مثال پزشک برای یافتن سوابق پزشکی یک بیمار 87 ساله به جای استفاده از نام بیمار می‌تواند شماره 87 را جستجو کند.

همچنین گوگل در نظر دارد تا تجربه جستجوی خدمات پروازی را که پیش‌تر در اختیار کاربران قرار داده بود نیز به پایگاه جستجوی سلامتی بیاورد. برای مثال می‌توانید شرایط یک بیماری را در این پایگاه جستجو کنید بدون این که با اطلاعات غلط معمول در وبسایت‌ها و یوتیوب گمراه شوید. هنوز مشخص نیست که این دو ایده چقدر به واقعیت نزدیک است و یقین پیدا نشده است که تیم جستجوی گوگل برنامه جستجوی سلامت اختصاصی خود را کلید بزنند، اما به هر حال به ما نشان می‌دهد که در آینده باید منتظر چه چیزی در حوزه فناوری سلامت باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا