سخت افزار

گیگابایت از مادربردهای جدید سری TRX40 AORUS رونمایی کرد

گیگابایت به تازگی از مادربردهای جدید سر TRX40 AORUS با پشتیبانی از پردازنده های نسل سوم AMD Ryzen Threadripper رونمایی کرد. مادربرد پرچمدار TRX4 AORUS XTREME دارای 3+16 فاز دیجیتال منبع تغذیه است و از یک سیستم انتقال گرمای جدید مجهز به فناوری‌ و هیت‌سینک های Fins-Array بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های عالی این مادربرد می‌توان به یک برد اصلی با رویه نانوکربنی، لوله‌های انتقال گرمایی 8 میلی متری، محافظ تمام آلومینیومی برای پورت‌های ورودی و خروجی و همچنین فن 5 سانتی متری برای تراشه مرکزی اشاره کرد.

مادربردهای TRX40 AORUS همچنین به فناوری جدید PCIe 4.0 مجهز هستند و می‌توانند عملکرد مناسبی را برای قطعات سخت افزاری مجهز به خود فراهم آورند. به لطف قابلیت‌هایی نظیر بردهای کنترلی Intel X550-AT2 Dual GBE LAN، شیارهای حافظه رم DDR4 چهار کاناله و 8 DIMM همراه با عملکرد XMP 4400 MHz+، ارتباط Intel WIFI 6 و دیگر قابلیت‌های عالی، این سری از مادربردهای گیگابایت می‌توانند برای طراحان و تولید کنندگان مضامین مختلف که به دنبال تهیه یک سیستم کاری حرفه‌ای هستند و یا گیمرهایی که علاقه دارند بازی‌ها را با بهترین گرافیک و عملکرد در اختیار داشته باشند، گزینه‌ای عالی باشد.

گیگابایت برای این مادربردهای جدید از سیستم های خنک کننده جدیدی استفاده کرده است. به عنوان مثال هیت سینک‌های جدید و مجهز به فناوری Fins-Array سبب می‌شوند که گرمای انتقال داده شده از سطح به بیرون، چیزی در حدود 300 درصد افزایش پیدا کند. بخشی از بردهای این مادربرد به جای آهن با استفاده از آلومینیوم تولید شده که سبب شده است انتقال گرمای صورت گرفته توسط آن‌ها سه برابر بهتر شود. برد اصلی این مادربردها نیز دارای یک لایه نانوکربن است که موجب شده تابش گرمایی آن بهبود پیدا کند.

همچنین به گفته گیگابایت هر فاز این مادربردها توانایی 70 آمپر جریان را ارائه کند، به طوریکه جریان خروجی کل مادربرد به 1330 آمپر خواهد رسید. از سوی دیگر بردهای PCB این مادربردها با روشی موسوم به 2X Copper Low-Loss طراحی شده‌اند و به دلیل انتقال مناسب انرژی میان اجزای سخت افزاری، امکان اورکلاک آن‌ها بسیار بهتر از حالت عادی خواهد بود.

گیگابایت همچنین اعلام کرده است که شیارهای جدید PCIe 4.0 طراحی شده برای این مادربردها، سبب شده است که میزان پایداری سیگنال انتقال یافته توسط آن‌ها در قیاس با شیارهای PCIe 3.0 در حدود 3.3 برابر بهبود پیدا کند. این شیارها همچنین از فناوری Ultra-Durable Armor بهره می‌برند تا ضمن استحکام بهتر بتوانند میزبان کارت‌های گرافیک بزرگ و سنگین باشند. این مادربردهای جدید گیگابایت دارای چهار شیار PCIe 4.0 هستند که به صورت تئوری می‌توانند پهنای باند 64 گیگابیت بر ثانیه را فراهم کنند. در این مادربردها چهار شیار M.2 نیز به منظور اتصال راهکارهای ذخیره سازی انرژی تعبیه شده است که دارای سیستم خنک کننده اختصاصی هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مادربرد پرچمدار TRX40 AORUS XTREME، بردهای کنترل شبکه Intel X550-AT2 است که دو ارتباط 10Gbe LAN را فراهم می‌کند. این ارتباط 10 برابر سریع‌تر از ارتباط سیمی پورت‌های با سرعت گیگابیت است. ارتباط WIFI 6 همراه با استاندارد 802.11ax نیز سرعت 5.5 برابر سریع‌تر از استاندارد 802.11ac 1×1 را تضمین می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا