نرم افزار و اینترنت

حذف اپلیکیشن Like Patrol از اپ استور بدلیل جاسوسی در اینستاگرام

اپل به تازگی از حذف اپلیکیشن Like Patrol در اپ استور به خاطر جاسوسی از کاربران اینستاگرام خبر داد. از این اپلیکیشن به عنوان جاسوس کاربران اینستاگرام یاد می‌شود زیرا کاربران با کمک آن می‌توانند از فعالیت افرادی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند، مطلع شوند. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که قادر به تفکیک اطلاعات بر اساس جنسیت است و حتی می‌تواند مشخص کند که افراد بیشتر با چه کاربرانی در ارتباط بودند.

اواخر ماه گذشته، اینستاگرام به اپلیکیشن Like Patrol اخطار داد تا فعالیت‌های خود را متوقف کند و به همین دلیل هم اپل به دلیل نقض قوانین استور خود، آن را از اپ استور خود حذف کرده است. اپلیکیشن Like Patrol، خود را نسخه تقویت شده بخش فالویینگ می‌داند و امکانات اضافه‌تری را در اختیار کاربران قرار داده که چندان به مذاق فیسبوک (کمپانی مادر اینستاگرام) خوش نیامده است.

همچنین این اپلیکیشن با الگوریتم‌های پیشرفته خود می‌توانست میزان جذابیت آن شخص را هم به کاربر اعلام کند. ادعایی که مشخص نیست چقدر دقت دارد. به هر حال این اپ با تمام ویژگی‌های عجیبش، از اپ استور پاک شده و کاربران دیگر نمی‌توانند آن را دریافت کنند. همانطور که می‌دانید اینستاگرام چندی پیش، بخش فالویینگ خود را به دلیل مسائل مربوط به حفاظت از حریم شخصی کاربران، حذف کرد. در این بخش، کاربران می‌توانستند از فعالیت افرادی که دنبال می‌کنند از قبیل لایک و یا کامنت‌های آن‌ها باخبر شوند.

به اعتقاد بسیاری از کاربران، این اپلیکیشن بیشتر توسط آن دسته از کاربرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نسبت به دنبال‌کنندگان خود اطمینان ندارند و می‌خواهند از فعالیت‌های آن‌ها باخبر شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا