نرم افزار و اینترنت

آپدیت جدید مرورگر اپرا با قابلیت نمایش میزان ردیابی کاربر

اپرا در نسخه قبلی مرورگر خود از امکان مسدودسازی ردیاب‌ها رونمایی کرد. این قابلیت در زمان اجرا تا 20 درصد سرعت مرورگر را بالاتر برده و حریم خصوصی بیشتری برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اما در جدیدترین نسخه از مرورگر Opera شما می‌توانید لیستی از ردیاب‌ها را که مشاهده کنید که به شما یک ایده کلی درخصوص این موضوع می‌دهند که تبلیغ‌دهندگان و وبسایت‌ها هر چند وقت یکبار شما و فعالیت‌هایتان را تماشا می‌کنند.

اپرا در بیانیه خود اعلام کرده است:

زمانی که این قابلیت را فعال کنید، یک آیکون سپر در کنار نوار آدرس ظاهر می‌شود که می‌توانید به راحتی تعداد ردیاب‌هایی که مسدود شده‌اند را ببینید. علاوه بر آن‌ها، لیستی از ردیاب‌ها نیز قابل مشاهده است.

هدف از این ویژگی، افزایش آگاهی کاربران از ردیاب‌ها است، البته بسیاری از کاربران با آن‌ها آشنا هستند. انتظار می‌رود این ویژگی برای کاربران جذاب باشد چرا که می‌توانند از افرادی که آن‌ها را ردیابی می‌کنند، اطلاع داشته باشند. این قابلیت را می‌توانید در بخش تنظیمات فعال کنید، البته مانند مسدود کننده تبلیغات می‌توان آن را برای هر سایت به صورت جداگانه فعال و یا غیرفعال کرد.

گفته شده است که مسدودکننده ردیابی کننده‌ها در اپرا می‌تواند اسکریپ‌های خاص را برای مسدود کردن آنها تشخیص دهد و زمانیکه با اد بلاکر همزمان کار کند، سرعت بالا آمدن سایت‌ها را تا 76 درصد بالاتر ببرد. اما از طرف دیگر بسیاری از وبسایت‌ها وجود اد بلاکر بر روی مرورگر شما را تشخیص می‌دهند و تا زمان غیرفعال کردن آن، اجازه بارگذاری سایت را نخواهند داد، که در آنصورت ممکن است مسدودکننده ردیاب‌ها را نیز تشخیص دهند.

نوار آدرس در جدیدترین نسخه مرورگر اپرا بازطراحی شده است. در این آدرس بار با شروع تایپ کردن، بر اساس تاریخچه مرورگر به شما پیشنهاداتی داده می‌شود. در این مرورگر همچنین شاهد بازطراحی بخش بوک مارک‌ها و تاریخچه هستیم. این بخش‌ها به نوار کناری منتقل شده‌اند. جدیدترین و آخرین ورژن اپرا یعنی نسخه 65 هم اکنون از وب‌سایت Opera قابل دانلود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا