نرم افزار و اینترنت

ویکی‌پدیا از شبکه اجتماعی جدید WT:Scocial رونمایی کرد

حدود دو سال قبل جیمی ولز یکی از موسسان ویکی پدیا یک نشریه آنلاین به نام «Wikitribune» را برای مقابله با اخبار جعلی و  و اشاعه اخبار درست توسط شهروند خبرنگاران راه اندازی کرد. اما Wikitribune  هیچ گاه فراگیر نشد. اکنون ولز قصد دارد یک سایت شبکه اجتماعی و اشتراک اخبار به نام WT:Scocial ایجاد کند. او امیدوار است این وب سایت به جایگزینی برای فیس بوک و توئیتر تبدیل شود.

سایت WT:Social، همانند دو شبکه اجتماعی فوق به کاربران اجازه می دهد تا مقالات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. نحوه درآمدزایی این سایت نیز به جای تبلیغات، کمک های کاربرانش است. «ولز» در گفتگویی با روزنامه فایننشال تایمز گفت:

مدل کسب و کار شبکه های اجتماعی که کاملا وابسته به تبلیغات هستند، مشکل زاست و برنده واقعی محتواهای بی کیفیت هستند.

برخلاف فیس بوک و توئیتر که از الگوریتم های مختلف پست هایی با بیشترین میزان کامنت یا لایک در بالای صفحه قرار می دهد، WT:Scocial جدیدترین لینک ها را بالای صفحه نشان می دهد. حتی ممکن است گزینه«upvote» در آینده به این سرویس اضافه شود. عضویت در سایت WT:Social رایگان گزارش شده؛ ولی در حال حاضر برای ملحق شدن به آن یا باید در لیست انتظار قرار گرفت یا اینکه پول پرداخت کرد یا دوستان را دعوت کرد.  این سرویس که یک ماه از عمر آن می گذرد حدود ۵۰ هزار کاربر دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا