گوناگون

استفاده دامداران روس از هدست واقعیت مجازی برای افزایش شیر گاوها

استفاده از فناوری واقعیت مجازی به اندازه‌ای پیشرفت کرده که تنها برای انسان قابل استفاده نیست و امروزه می‌توان از این فناوری برای حیوانات هم استفاده کرد. دراین راستا مزرعه‌داران روسی در مسکو، از هدست‌های واقعیت مجازی روی سر گاوها استفاده کردند تا ببینند آیا این فناوری تغییری در حالات و میزان شیر آن‌ها ایجاد می کند یا خیر.

به گزارش سایت The Moscow Times، دامداران روسی به جای بردن گاوها به زمینی معمولی و خسته کننده، آنها را به کمک هدست واقعیت مجازی به مزرعه ییلاقی و شبیه سازی شده ای پرتاب کردند که با رنگ هایی مخصوص چشمان آنها تنظیم شده بود و به این پستانداران منظره ای خوش آب و رنگ را نشان می داد. هدست ها مطابق ساختار سر گاوها به گونه ای دستکاری شده بودند تا آنها بتوانند به درستی تصاویر را ببینند.

در آزمایش اولیه هدست، اضطراب گاوها کاهش پیدا کرد و احساس عاطفه آن‌ها تقویت شد. هنوز مشخص نیست که میزان تاثیر واقعیت مجازی روی کیفیت یا حجم شیر گاوها چه‌قدر بوده است ولی قرار است مطالعاتی جامع‌تر انجام شود تا به این سوال پاسخ داده شود. احتمالاً از این به بعد استفاده از هدست واقعیت مجازی را نیز باید به روش های غیرمعمول از جمله ترساندن حیوان و پخش موزیک برای خوشمزه شدن گوشت و افزایش شیردهی اضافه کرد. این کار بهانه خوبی برای مزرعه داران است تا به جای بردن گاوها به مزرعه های بهتر، از هدست های واقعیت مجازی استفاده کنند که زحمت کمتری دارد.

این مطالعه با چالش‌هایی روبه رو شده و سوالاتی را به وجود آورده است. به عنوان مثال چگونه می‌توان با عمر کم باطری‌های هدست مقابله کرد؟ یا سوال دیگر این است که پس از برداشتن هدست‌ها، گاوها چگونه با دنیای واقعی مواجه خواهند شد؟ استفاده از هدست‌ها می‌تواند یک راه حل مناسب برای دامپروری‌هایی باشد که در مناطق سردسیر هستند و مناظر تابستانی در اطراف آنها کمتر وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا