سخت افزار

گیگابایت از کارت PCIe مجهز به USB 3.2 Gen 2×2 رونمایی کرد

گیگابایت به تازگی اولین کارت توسعه دهنده PCIe جهان که به دو پورت USB 3.2 نسل دوم مجهز است معرفی و روانه بازار کرد. نخستین کارت توسعه USB 3.2 Gen 2×2 جهان به سادگی در یک اسلات PCI-E نوع PCI-E x4 نصب شده و می‌تواند سرعت 20 گیگابیت در ثانیه را در اختیار شما قرار دهد. این کارت توسعه از هر دو پلتفرم AMD و Intel پشتیبانی کرده و با طراحی نوع USB-C، با گذرگاه‌های پیشین، یعنی USB 2.0/3.0/3.1 نیز سازگاری کامل دارد.

در سال 2017 برای اولین USB-IF مشخصات USB 3.2 را اعلام کرد و مشخص شد این فناوری از عملیات چند مسیره بهره‌مند است و این نسل رسما USB 3.2 نسل دوم نام گرفت. پهنای باند در این نسل دو برابر بیشتر از نسل قبل است بنابراین سرعت تئوری USB 3.2 برابر با 20 گیگابیت بر ثانیه است.

این درگاه با پهنای باند دو برابری به نسبت نسل پیشین، سرعت به مراتب بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این وجود شرکت‌ها تمایل چندانی به ساخت کارت‌های توسعه، بر اساس این رابط نداشتند.این کارت از استاندارد Ultra Durable گیگابایت برخوردار است و کیفیت بالای آن تضمین شده است. 100 واحد ابتدایی این کارت توسعه دهنده به فروش رفته و گیگابایت در مدت زمان کوتاهی موجودی بعدی را روانه بازار خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا