گوناگون

سرگی برین و لری پیج بنیانگذاران گوگل، شرکت آلفابت را ترک کردند

در پی کناره گیری «لری پیج» و «سرگئی برین»، بنیانگذاران گوگل از سمت های خود در آلفابت، ساندار پیچای، به عنوان مدیرعامل آلفابت منصوب شد. البته لری پیج و سرگئی برین همچنان به عنوان بنیانگذار، اعضای هیات مدیره و سهام‌داران گوگل با این شرکت در ارتباط خواهند بود.

این دو مدیر ارشد اجرایی توضیح داده اند یک زمان مناسب از سمت خود کناره گیری کرده اند زیرا شرکت آلفابت موقعیت تثبیت شده ای دارد و برندهای آن ( از جمله گوگل) به عنوان شرکت هایی مستقل مشغول فعالیت هستند. به گفته آنها  آلفابت و گوگل نیاز به دو مدیر ارشد اجرایی و یک مدیر عامل ندارند. برین و پیج اشاره کردند پیچای یک گزینه منطقی برای رهبری است زیرا سابقه ای طولانی دارد و به ارزش های ساختاری آلفابت معتقد است.

آلفابت همچنان به جست‌وجو، سرویس ابری، سیستم عامل اندروید و کروم متکی خواهد بود و در عین حال تلاش‌های بیشتری در مورد سرویس Waymo ،Verily،Calico و Sidewalk خواهد داشت. این در حالی است که گفته می‌شود این دگردیسی مدیریتی در زمان بدی اتفاق می‌افتد. زیرا کارمندان گوگل کافرمای خود را به بی‌توجه به نگرانی‌های کارمندان و سرکوب سازمان کارمندان متهم کردند. همچنین اعتراضات دیگر در رابطه با تبلیغ‌های سیاسی همچنان ادامه دارد. حال که پیچای قدرت بیشتری گرفته، مشکلات سنگین‌تری را به یدک می‌کشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا